اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات ایلام:

5 هزار تن انواع ماهی در ایلام تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان ایلام گفت: پارسال 5 هزار تن انواع ماهی در ایلام تولید شد.

5 هزار تن انواع ماهی در ایلام تولید شد

فتح‌الله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این میزان ماهی گرم آبی و سردآبی در مناطق مختلف استان ایلام تولید شده است.

وی ادامه داد: می‌توان عنوان کرد که این میزان ماهی در 45 مزرعه سردآبی با تولید هزار و 300 تن و 100 مزرعه دو منظوره پرورش ماهی گرم آبی با تولید 326 تن به دست آمده است.

وی افزود: افزون بر این، از محل صید و صیادی در دریاچه پشت سدها و رودخانه‌های استان ایلام نیز 3 هزار و 300 تن انواع ماهی تولید شده است.

این مسئول اضافه کرد: تولید این میزان ماهی در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن یعنی سال 1389، 10 درصد رشد نشان می‌دهد.

سلیمانی تصریح کرد: با عنایت به نامگذاری امسال به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شیلات استان ایلام در نظر دارد در برنامه‌های کوتاه مدت نسبت به تحقق این شعار در این حوزه اقدام کند.

مدیر شیلات استان ایلام گفت: این شعار در حوزه شیلات با احداث استخرهای دو منظوره کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی و پرداخت تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان و مکانیزه کردن مزارع و افزایش مزارع محقق می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز 4 هزار میلیون ریال تسهیلات برای توسعه مزارع پرورش ماهی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: مدیریت شیلات استان ایلام مصمم است که با استفاده از ظرفیت دو سد سیمره و کرخه کار پرورش ماهی در قفس را در استان ایلام اجرایی کند.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور 7.5 کیلوگرم است که در تلاش هستیم در استان ایلام نیز به این سرانه مصرف برسیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول