اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد قزوین:

دانشجویان نخبه سراسر کشور جامعه هدف باشگاه پژوهشگران هستند

خبرگزاری فارس: مدیر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد قزوین گفت: این باشگاه اقدام به جذب و ساماندهی دانشجویان نخبه از تمامی دانشگاه‌های کشور کرده تا با آموزش‌های لازم در زمینه‌های علمی و پژوهشی راه را برای شکوفایی استعدادهای بالقوه، انجام تحقیقات کاربردی و تجاری سازی ابداعات و ابتکارات آنان هموارتر سازد.

دانشجویان نخبه سراسر کشور جامعه هدف باشگاه پژوهشگران هستند

مهدی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به نقش باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار کرد: باشگاه پژوهشگران جوان قزوین یکی از نهادهای پژوهش‌محور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که با هدف شناسایی، جذب، پرورش، حمایت و هدایت نخبگان دانشگاهی برای اعتلای سطح علمی دانشجویان و جوانان با استعداد کشور از طریق انسجام بخشیدن به آنها در قالب گروه‌های علمی و پژوهشی تشکیل شده است.

وی افزود: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حقیقت یک مؤسسه است که زیر نظر ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فعالیت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: تأسیس این باشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به سال 82 باز می‌گردد و از سال 88 نیز بنده عهده‌دار این مسئولیت شدم.

یزدانی در تشریح فعالیت‌های علمی این باشگاه در سال گذشته عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی متنوع در زمینه‌های مختلف فنی و مهندسی و مباحث مدیریتی و بازدید از شرکت‌های صنعتی چه در داخل استان قزوین و چه در خارج از استان مانند بازدید از کارخانه‌های ایران‌فریمکو، هفت‌الماس و نیک‌پارس از فعالیت‌های این باشگاه در سال ۹۰ بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های روش تحقیق، کارگاه triz (نوآوری نظام یافته)، مقاله‌نویسی و مهارت‌های زندگی فردی توسط دکتر شیری، آموزش نرم‌افزارهایی نظیر Spss، Matlab و Ed و برگزاری سمینار کاهش تداخل در سیستم‌های مخابراتی - سلولی توسط دکتر دوسرانیان، سمینار صنعت قند، چالش‌ها و دورنماها توسط دکتر هنرور و همچنین سخنرانی ابوالفضل شهرآبادی پیرامون بورس بخشی از فعالیت باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 90 بوده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته چاپ 10 مقاله با درجه ISI در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی، دو کتاب و سه مقاله علمی پژوهشی و ارائه 19 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی از دستاوردهای پژوهشی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد قزوین بوده است.

یزدانی خاطر نشان کرد: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اعضای خود را از میان نخبگان دانشجو انتخاب می‌کند و به دو صورت عضویت عادی و عضویت استعدادهای درخشان یا به صورت اختصار (ا.د.ب)، دانشجویان می‌توانند عضو این باشگاه شوند.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: شرایطی نظیر شرط معدل، ثبت علمی اختراع، داشتن مقالات علمی پژوهشی، مقالات ارائه شده به صورت شفاهی در کنفرانس، مقالات ISI، داشتن مقام در مسابقات خوارزمی و روبوکاپ از شرایط عضویت عادی در باشگاه است.

یزدانی تأکید کرد: کسانی که می‌خواهند عضویت استعدادهای درخشان باشگاه را داشته باشند باید دستاوردهای بیشتری را در زمینه چاپ مقالات و کسب مقام در المپیادها و مسابقات معتبر ملی و بین‌المللی کسب کرده باشند.

وی اضافه کرد: این باشگاه، دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین و حتی دانشجویان دانشگاه‌های دیگر به ویژه دانشگاه‌های دولتی که شرایط لازم را داشته باشند، به عضویت می‌پذیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد قزوین در سال گذشته 232 عضو عادی و 63 عضو استعدادهای درخشان را جذب کرده است.

 

* اعطای تسهیلات ویژه به اعضای باشگاه پژوهشگران جوان

وی افزود: اعضایی که در این باشگاه عضویت دارند می‌توانند تسهیلاتی مانند پاداش مقالات، کمک هزینه شرکت در کنفرانس، تحصیل در مقاطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی، تخفیف شهریه، بن کتاب، کمک هزینه سفرهای زیارتی، تأمین منابع مالی برای انجام طرح‌های پژوهشی و دیگر تسهیلات را از باشگاه دریافت کنند.

یزدانی عنوان کرد: چشم‌انداز و هدف اصلی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی جذب نخبگان دانشگاهی، چه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و چه در دیگر دانشگاه‌های موجود در کشور و هدایت این افراد برای موفقیت در عرصه‌های علمی و پژوهشی است. 

وی خاطر نشان کرد: چشم‌انداز این باشگاه، حمایت از تولیدات داخلی و حرکت در راستای این موضوع است تا بتوانیم با فراهم‌سازی آموزش‌های مناسب برای نخبگان، نیروهای متخصص و متعهد را در بخش صنعت، اقتصاد و مدیریت تحویل جامعه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: یکی از وظایفی که باشگاه در قبال دانشجویان ممتاز دارد جذب آنها در باشگاه است تا با آموزش‌های لازم در تمامی زمینه‌های علمی و پژوهشی راه را برای شکوفایی استعدادهای بالقوه، انجام تحقیقات کاربردی و تجاری سازی ابداعات و ابتکارات این دانشجویان هموارتر سازد.

گفتنی است در حاشیه برگزاری هفتمین دوره از مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران، نمایشگاهی از  اختراعات، کتب، مقالات و دستاوردهای مراکز پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از جمله مرکز تحقیقات خودرو، مرکز تحقیقات صنعت ساختمان، مرکز تحقیقات مکاترونیک و باشگاه پژوهشگران جوان به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول