اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی کرمان:

فرزند‌پروری در کنار فرزند‌آوری اهمیت ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرزند‌پروری در کنار فرزند‌آوری مهم است و برای جلوگیری از بسیاری مشکلات و معضلات‌ اجتماعی برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است.

فرزند‌پروری در کنار فرزند‌آوری اهمیت ویژه‌ای دارد

محسن گرکانی‌نژاد امروز در حاشیه کارگاه کشوری استفاده از شاخص‌های تنظیم خانواده و سلامت باروری در مدیریت برنامه‌های سلامت خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دفتر سلامت جمعیت خانواده ‌مدارس برنامه‌های زیادی را برای جمعیت و سلامت خانواده چه در بعد جسمی، روانی و عاطفی برگزار کرده است.

وی بیان داشت: شاخص‌های زیادی از این برنامه‌ها استخراج می‌شود و برای اینکه کارشناسان‌ با این شاخص‌ها بیشتر آشنا شوند و استفاده کاربردی‌تری برای ارتقای این برنامه‌ها داشته باشند از اساتید برتر کشور در این زمینه کمک گرفته شد.

گرکانی‌نژاد در مورد فعالیت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تنظیم خانواده و باروری در کرمان ابراز داشت: دفتر سلامت جمعیت و خانواده در مدارس در دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمان و دانشگاه‌های رفسنجان، جیرفت و بم راه‌اندازی شده است و آمار و ارقام را استخراج ‌و شاخص‌سازی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس برنامه پنج ساله توسعه را نوشته‌ایم و برنامه‌ عملیاتی داریم، طی سال 90 برنامه همزمان آموزش مردان در کنار زنان را برای سلامت باروری و خانواده سالم برگزار کردیم.

گرکانی‌نژاد افزود: خانواده از زن و مرد تشکیل شده و مراکز بهداشتی شهرستان‌های زیر پوشش خود را برای برگزاری این کلاس‌ها تجهیز می‌کنیم.

وی بیان داشت: برنامه‌هایی برای آماده‌سازی روانی خانواده‌ها و آموزش فرزند‌پروری داریم، ما براساس برنامه عملیاتی هر ساله بین پنج تا هفت درصد جمعیت زیر پوشش خود را آموزش می‌دهیم و طی برنامه پنج ساله‌ باید 35 درصد جمعیت افراد بالای استان کرمان را پوشش دهیم.

گرکانی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه بحث فرزند‌پروری در کنار فرزند‌آوری مهم است و برای جلوگیری از بسیاری مشکلات و معضلات‌ اجتماعی مانند بزهکاری، اعتیاد و مسائل روانی ‌که فرزندان در سن نوجوانی و جوانی با آن روبه‌رو می‌شوند در این زمینه برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: ما در تمام‌ شاخص‌ها از جمله مرگ‌ و میر مادران، تنظیم خانواده و شیردهی تا سن دو سالگی و بحث‌های دیگر جزو آمارهای بسیار خوب کشوری هستیم.

گرکانی‌نژاد ابراز داشت: معاونت بهداشتی کرمان جزو قطب‌های 9 گانه کشور است و از رتبه "ب" به رتبه "الف" بر اساس شاخص‌های که ارائه کردیم، ارتقا یافتیم. 

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول