اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از شرکت کنندگان مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای:

بستری برای پیاده‌سازی ایده‌های بازی‌های رایانه‌ای وجود ندارد

خبرگزاری فارس: یکی از شرکت کنندگان مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای دانشگاه آزاد کاشان از نبود بستری مناسب برای پیاده‌سازی ایده‌های بازی‌های رایانه‌ای انتقاد کرد.

بستری برای پیاده‌سازی ایده‌های بازی‌های رایانه‌ای وجود ندارد

شهاب‌الدین حبیبی خوزانی در حاشیه دومین روز برگزاری مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این بستر مناسب به دلیل ترس کاذب از خط قرمزهای دولتی و عدم اعتماد لازم به طراحان در کشور ما وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که ما در معرض جنگ روانی رسانه‌های تعاملی بیگانه هستیم فراهم کردن بستر مناسب برای طراحی بازی‌های رایانه‌ای در مقابله با تهاجم فرهنگی بهترین راهکار است.

به گفته این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان همانطور که مخاطبان فیلم‌ها و انیمیشن‌ها پس از مشاهده به صورت ناخودآگاه از رفتار شخصیت‌های آن الگوبرداری می‌کنند این اصل در بازی‌های رایانه‌ای نیز بطور قوی‌تر برقرار می‌شود و با دادن اختیار به فرد بازی‌کننده در انتخاب یکی از دو رفتار از پیش تعیین شده، وی را دچار چالش می‌کند در حالیکه هر دو رفتار مطلوب طراح است.

وی در ادامه با تشریح و معرفی رعایت عناصر اصلی در ساخت بازی‌های رایانه‌ای بیان داشت: اثرگذاری بر رفتار ناخودآگاه شخص بازی‌کننده مهم‌ترین عنصر در هر بازی رایانه‌ای است.

حبیبی خوزانی همچنین عنوان داشت: گنجاندن مفاهیم و باورهای طراح به صورت غیرمستقیم و ظریف به منظور انتقال مفهوم به بازیکن از دیگر عناصر مهم ساخت بازی رایانه‌ای است.

وی با تأکید بر قراردادن مفاهیم مورد نظر طراح در لایه‌های زیرین باز‌ی‌ها متذکر شد: لزومی ندارد طراحان بازی‌های رایانه‌ای باورهای خود را به صورت مستقیم القا کنند به عنوان مثال بازی«ماشیناریوم» یک بازی ضداسرائیلی ساخته کشور جمهوری چک است که ظلم اسرائیلی‌ها به فلسطینی‌ها در بیرون راندن آنها از وطنشان را بسیار ماهرانه، با تبحر و ظرافت و کاملاً غیر محسوس به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول