اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری آموزش و پرورش

2 میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور تربیت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن با همکاری وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور خبر داد.

2 میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور تربیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز در سفر یک‌روزه به استان خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به عمل ناپسند کشیش صهیونیستی در آمریکا و اهانت به قرآن کریم، اظهارداشت: این عمل چند سالی است که در غرب در حال انجام است که دیر یا زود باید ساز و کار مقابله با اینگونه حرکات زشت ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: طرح تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن کریم یکی از اینگونه ساز و کارها است که از سال گذشته به صورت جدی در حال انجام است.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه قرآن این کتاب آسمانی دربین مردم ایران از جایگاه ویژه و والایی برخوردار است، تصریح کرد: ارج نهادن به جایگاه این کتاب آسمانی می‌تواند بخش قابل توجهی از فتنه‌ها و توطئه‌های غرب علیه مسلمانان را خنثی کند.

شرفخانی تاکید کرد: اگر دولت آمریکا از ابتدا با این اعمال زشت برخورد مناسبی داشت اهانت‌ها به این گستردگی انجام نمی‌گرفت.

وی یکی دیگر از ساز و کارهای مقابله با حرکت شنیع غرب در خصوص آتش زدن قرآن کریم را  مشارکت مردم ایران در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در سراسر دنیا دانست و  افزود: به همین منظور از مردم درخواست میر‌‌ود به منظور پاسخگویی به اهانت این کشیش صهیونیستی به قرآن، هر کس یک قرآن به عرصه بین‌المللی وقف کند تا همگان با این کتاب آسمانی و آموزه‌های آن آشنا شوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در این راستا شماره حسابی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شماره 808 بانک ملی و 01050501010005سیبا در نظر گرفته شده است تا هر کس هر اندازه تمایل داشت مبلغی را واریز کند و با این مبالغ، کتاب‌های قرآنی تهیه و به عرصه بین الملل وقف شود.

شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به رکورد شکنی مردم ایران در زمینه وقف اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر یک هزار و 385 مورد وقف از سوی مردم درسطح کشور انجام گرفت که نسبت به سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 88 متوسط وقف از سوی مردم سالانه 198 مورد بوده که با فرهنگ سازی که در این زمینه انجام شده مردم به انجام این مهم بیشتر ترغیب شده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان را  تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان کرد و گفت: پیش بینی شده بیش از  4 هزار مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزاده‌ها و بقعه‌های متبرکه تاسیس شود.

به گفته وی، تا کنون در یک هزار و 600 امامزاده در سطح کشور مراکز فرهنگی و قرآنی راه‌اندازی شده است که تا چهار سال آینده 4 هزار مرکز دیگر تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول