اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی خبر داد

چاپ تصحیح و تحقیق کتاب المنهج القویم

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع ذخایر اسلامی از چاپ «تصحیح و تحقیق کتاب المنهج القویم» در تفضیل و افضل بودن امیرمؤمنان(ع) بر تمام انبیا و اوصیا خبر داد.

چاپ تصحیح و تحقیق کتاب المنهج القویم

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به چاپ تصحیح و تحقیق کتاب المنهج القویم اظهار کرد: این کتاب در تفضیل و افضل بودن امیرمؤمنان(ع) بر تمام انبیا و اوصیا به جز پیامبر اکرم(ص) تالیف شده است.

وی خاطر نشان کرد: مؤلف این کتاب مهذب‌الدین احمد بن عبدالرضا حلی بصری بوده که از علمای قرن 11 هجری قمری است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به تحقیق کتاب منهج‌ القویم گفت: شیخ محمدحسن ارگانی‌بهبهانی در زمینه این اثر تحقیق کرده و شیخ محمود ارگانی‌بهبهانی مقدمه‌ای در تعریف، تائید و تمجید کتاب نوشته است.

وی به دیگر کتاب‌های چاپ شده در زمینه احادیثی در مورد امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و افزود: شیخ مفید کتابی درباره این موضوع تالیف کرده و سپس شریف مرتضی رساله‌ای درباره این موضوع نوشته و این سلسله ادامه داشته تا زمانی که در قرن یازدهم وی کتاب المنهج القویم را نوشته است.

اشکوری خاطر نشان کرد: چاپ این کتاب برای کسانی که در زمینه متون‌ حدیثی کار می‌کنند و همچنین برای تاریخ علم حدیث بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در انتهای کتاب المنهج القویم، فهرستی از آیات، روایات و منابع آمده است و این با قیمت 12 هزار تومان در 316 صفحه عرضه شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول