اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

چاپ کتابی جامع در رابطه با ورنی‌بافی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از چاپ کتابی جامع در رابطه با ورنی‌بافی این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چاپ کتابی جامع در رابطه با ورنی‌بافی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: تحقیقات در این رابطه، در مرحله پایانی قرار دارد و جمع‌آوری اطلاعات برای تالیف این کتاب طی قراردادی با یک شرکت پژوهشی در حال انجام است.

این مقام مسوول با اشاره به اتمام جمع‌آوری اطلاعات میدانی، اظهار داشت: اطلاعات در رابطه با تاریخچه، نحوه شکل‌گیری این هنر، وضعیت آن در گذشته و حال و نیز آینده‌ای که برای آن پیش‌بینی می‌شود در این کتاب قید شده است.

محمدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در زمینه تولید و هنرمندان این رشته نیز در کتاب معرفی خواهند شد، ادامه داد: ورنی‌بافی از مواد اولیه متنوعی مثل ابریشم و دیگر الیاف تهیه می‌شود که انواع آن در این کتاب شرح داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان رنگ‌های به‌کار رفته در انواع ورنی را از الیاف طبیعی و ثابت دانست و اضافه کرد: این هنر در شهرستان ارسباران، ‌کلیبر‌ و اهر رواج ‌دارد.

کتاب در دست چاپ، حاوی اطلاعات جامعی در رابطه با کاربردها و معرفی انواع ‌محصولاتی که با استفاده از این صنعت، در ابعاد مختلف تولید می‌شود، خواهد بود.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول