اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر شیعیان بحرین:

هدف طرح شاه سعودی اتحاد دولت‌هاست نه ملت‌ها/ طرح الحاق با سرنوشت مردم بحرین ارتباط دارد

خبرگزاری فارس: رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که این تنها مردم بحرین هستند که حق دارند، درباره طرح الحاق یا عدم الحاق کشور خود به عربستان سعودی تصمیم‌گیری کنند.

هدف طرح شاه سعودی اتحاد دولت‌هاست نه ملت‌ها/ طرح الحاق با سرنوشت مردم بحرین ارتباط دارد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت الوفاق، آیت الله شیخ "عیسی قاسم"، رئیس شورای علمای بحرین و رهبر شیعیان این کشور در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته خود که آن را در مسجد امام جعفر صادق (ع) در منطقه الدراز ایراد کرد، گفت: هدف طرح پادشاه سعودی برای اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری، اتحاد دولت‌ها و نه ملت‌هاست.

آیت الله عیسی قاسم نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها و عدم نظرخواهی از آنها درباره طرح الحاق و اتحاد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را محکوم کرد و گفت: این اقدام از نظر تمام معاهدات و عرف بین الملل و قوانین کشورها مردود و محکوم است.

رهبر شیعیان بحرین افزود: نمی‌توان بدون نادیده گرفتن نظر مردم دست به چنین اقدامی زد.

وی تاکید کرد که ملت‌ها، گروهی چهارپا یا انسان‌هایی در مرحله کودکی و یا نادان نیستند که بتوان رأی آنها را نادیده گرفت و آنها را به حاشیه راند و حق اعتراض آنها را سلب کرد.

شیخ عیسی قاسم گفت: برخی از دولت‌ها مخالفت و اعتراض خود با این طرح را اعلام کرده‌اند، پس چرا هیچ ملتی حق اظهار نظر و مخالفت با این طرح را ندارد.

وی ادامه داد: ملت بحرین حق دارد که اعتراض یا موافقت خود با طرح الحاق را اعلام کند، چون این موضوعی است که با سرنوشت مردم این کشور در ارتباط است.

شیخ عیسی قاسم همچنین بار دیگر تخریب مساجد بازسازی شده و یا در حال بازسازی مانند مسجد "ابوطالب" را محکوم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول