اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مسئولان در فرهنگ‌سازی مصرف، پیشگام باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: مسئولان باید در فرهنگ‌سازی مصرف برای تمام آحاد جامعه پیشگام و الگو باشند.

مسئولان در فرهنگ‌سازی مصرف، پیشگام باشند

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امروز به مناسبت روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح مصرف باید عقلانی و محکم باشد که به فراموشی سپرده نشود و استمرار داشته باشد.

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف به دلیل داشتن ریشه اسلامی از سوی مردم و مسئولان ضروری است، به ویژه اینکه بهینه‌سازی مصرف می‌تواند در سازندگی کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: بهره‌وری مطلوب از حامل‌های انرژی سبب می‌شود که به تدریج به استقلال اقتصادی دست یابیم و از وابستگی و دست دراز کردن به سوی کشورهای دیگر بی‌نیاز شویم.

امام جمعه آبیک خاطر‌نشان کرد: تولید‌کنندگان باید به تولید نیازهای اساسی و اصلی مردم بپردازند، لذا نباید به فکر این موضوع باشند که کدام تولید به نفع و سودشان است.

موسوی با بیان اینکه مصرف باید در چارچوب اسلام باشد، افزود: طبق منابع فقهی هر فردی با توجه به موقعیت و جایگاه اجتماعی که دارد باید در چارچوب شأن خود و حد نیازش مصرف داشته باشد.

امام جمعه آبیک نقش هدفمندی یارانه‌ها را در اصلاح الگوی مصرف مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها ذاتا امر مطلوبی است، به شرطی که درست اجرا شود و منافعش به مردم برسد نه اینکه خدای نکرده مخرب باشد، زیرا زمزمه‌هایی شنیده شده است که افراد کم‌درآمد و ضعیف صدایشان از نحوه اجرای این طرح درآمده است.

موسوی تاکید کرد: بازار نباید رها شود بلکه مسئولان ذی‌ربط باید با نظارت بیشتر بر اصناف از سودجویی برخی از افراد جلوگیری کنند.

وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها باید به نحوی اجرا شود که به اقشار کم‌درآمد فشار مالی وارد نشود و برخی از افراد نتوانند سوء استفاده کنند.

امام جمعه آبیک بر نهادینه کردن قناعت از سوی مردم تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی در زمینه استقلال سیاسی به جایگاه مطلوبی د‌ر جهان رسیده است که امیدواریم با تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در زمینه استقلال اقتصادی به موفقیت چشمگیری نیز برسد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول