اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد

برگزاری 3 همایش از نام‌آوران اصفهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در سرزمین اصفهان عالمان بزرگی تربیت شده و برای خدمت به اسلام برخاسته‌اند، گفت: حوزه علمیه اصفهان مشوق حوزه‌های دیگر نیز در سطح جهان بوده است.

برگزاری 3 همایش از نام‌آوران اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود شالویی ظهر امروز در همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه به طور حتم اصفهان با آن پیشینه درخشان خود در ارتباط با پرورش عالمان دینی نقش تأثیرگذاری را عهده‌دار بوده است، اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان مشوق حوزه‌های دیگر نیز بوده است و از این سرزمین عالمان دیگری نیز برخاسته‌اند.

وی تصریح کرد: حتی فراتر از آن حوزه علمیه اصفهان مشوق حوزه‌های دیگر نیز در سطح جهان بوده و در این سرزمین عالمان دیگری تربیت و برخاسته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: این شهر از جایگاه دیرینه و کهنی در علوم اسلامی برخوردار است و همواره تمدن بزرگ اصفهان با عرفان، معنویت، علم و هنر آمیخته بوده است

وی تاکید کرد: مسائل سبب شده تا اصفهان همواره در طول تاریخ برجسته و چشم‌های زیادی را به سمت خود جلب کند.

شالویی با بیان اینکه درصددیم تا با برگزاری سه همایش به معرفی و شناسایی عالمان موثر در اصفهان بپردازیم، گفت: در همایش نخست که امروز در حال برگزاری است 14 نفر از نام‌آوران از آغاز دوره اسلام تا پیش از دوره صفوی را معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از آن درصددیم تا عالمان و بزرگان دوره صفوی را معرفی کنیم بنابراین در همایش سوم نیز از دوره قاجاریه تا دوره کنون عالمان را شناسایی می‌کنیم و به معرفی آنها می‌پردازیم.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول