اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم

مراکز تخصصی قرآنی در 29 استان کشور تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم از تأسیس مراکز تخصصی قرآنی در 29 استان کشور با هدف شناسایی نخبگان قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآنی خبر داد.

مراکز تخصصی قرآنی در 29 استان کشور تأسیس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی قره‌شیخلو با حضور در اختتامیه جشنواره قرآنی "صراط‌المستقیم" در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین، اظهار کرد: تجارت دنیایی مانند شمشیر دو لبه است ولی همه تجارت قرآنی، سود است و باید فرزندانمان را از کودکی با این تجارت الهی آشنا کنیم.

وی افزود: بنا بر آیات قرآن، کسانی که قرآن تلاوت می‌کنند، نماز به پا می‌دارند و در آشکار و نهان در راه خدا انفاق می‌کنند، جزو افرادی هستند که از این تجارت همراه با سود بسیار بیرون آمده و هیچ‌گاه زیان نمی‌بینند.

قره‌شیخلو اضافه کرد: همان‌طور که در آیات قرآن آمده است، هم کسانی که این سه عمل را انجام می‌دهند و هم افرادی که این سه عمل را حمایت می‌کنند از این تجارت پرسود الهی بهره می‌برند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم عنوان کرد: این سازمان با برنامه‌های جدید، مراکز تخصصی قرآنی را در 29 استان کشور با هدف شناسایی نخبگان قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآنی تأسیس می‌کند که در استان قزوین نیز به زودی شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته انجمن خیریه قرآنی با شعار "هر ایرانی یک خیر قرآنی" آغاز به کار کرد که در این زمینه اگر یک درصد از مردم کشور عضو این انجمن شده و ماهانه هزار تومان به آن کمک کنند، درآمدی عظیم برای فعالیت‌های قرآنی در کشور کسب می‌شود.

قره‌شیخلو تأکید کرد: دولت در سال گذشته برای نخستین‌بار بودجه نیم درصد فعالیت‌های قرآنی را محقق کرد که امیدواریم در سال 91 نیز شاهد تحقق آن باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم ابراز کرد: همان‌طور که مردم در ماه محرم بدون نامه و بخشنامه، صد‌ها میلیارد برای مجالس امام حسین (ع) هزینه می‌کنند، باید در ماه رمضان نیز تکیه‌های قرآنی را برپا کنند تا آثار نورانی این کتاب الهی نیز در همه خانه‌ها نفوذ کند.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول