اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجلس نهاد کتابخانه‌های کشور خبر داد

چاپ سالانه 65 هزار عنوان کتاب در کشور

خبرگزاری فارس: معاون مجلس و امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: سالانه 65 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می‎شود.

چاپ سالانه 65 هزار عنوان کتاب در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدجواد سادات فاطمی در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به رقم قابل توجه عناوین کتاب‌های منتشر شده به دلیل سیستم توزیع نامناسب هنوز تیراژ کتاب در کشور ما پایین است.

معاون مجلس و امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی اذعان داشت: در حال حاضر 88 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های آموزشگاهی وجود دارد که این رقم در کتابخانه‌های عمومی کشور 30 میلیون جلد کتاب است که نشان از نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با تاکید بر مشارکت همه ارگان‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده در ادارات و مراکز آموزشی و فرهنگی و مساجد و سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان از امکانات موجود به صورت بهینه استفاده کرد و کتابخانه‌های موجود را مجهزتر کرد و از مکان‌های فرهنگی و اداری در راستای ترویج مطالعه استفاده چندمنظوره کرد و از ظرفیت مکانی آنها برای استقرار کتابخانه استفاده کرد.

سادات فاطمی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های کشور قبل از انقلاب 350 کتابخانه در کل کشور بوده اظهار داشت: قبل از دولت نهم یک‌هزار و 600 کتابخانه در کشور وجود داشت که بعد از اقدامات دولت خدمتگزار این تعداد به 2 هزار و 800 کتابخانه رسیده است که 800 کتابخانه آن مشارکتی است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول