اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌و‌گو با فارس:

لیپوساکشن هنگام سزارین خطر ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: برداشتن چربی زائد شکم هنگام سزارین کاری تهاجمی و خطرناک است زیرا مایع آمنیوتیکی که جنین در آن قرار داشته به زخم مالیده می‌شود و خطر عفونت را بالا می‌برد و جراح نمی‌داند چقدر از چربی باید برداشته شود. عضلات هم حالت شکننده دارند.

لیپوساکشن هنگام سزارین خطر ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد

ناصر مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد مضرات برداشتن چربی زائد شکم هنگام سزارین اظهار داشت: شکم‌هایی که با ورزش کوچک می‌شوند را نباید با جراحی پلاستیک به حالت قبل برگرداند و جراحی پلاستیک شکم فقط برای خانم‌هایی که چند زایمان پیاپی داشته به طوری که پوست و عضله شکم شل شده و حالت خود را از دست داده در صورتی که پزشک تشخیص بدهد مجاز است.

وی ادامه داد: در این جراحی پوست اضافی را بر‌می‌داریم عضلات را شکل می‌دهیم و در صورت نیاز، لیپوساکشن هم انجام می‌شود، اما به دلیل گستردگی جراحی پلاستیک شکم، ابتدا ورزش را توصیه می‌کنیم.

به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک برداشتن چربی زائد شکم هنگام سزارین کاری تهاجمی و خطرناک است که در عین حال نتیجه لازم را هم نمی‌دهد چرا که عضلات شکم هنگام زایمان هنوز حجیم است و مایع آمنیوتیک که جنین در آن قرار داشته به زخم مالیده می‌شود و خطر عفونت را بالا می‌برد و فرد آن طور که باید از جراحی سود نمی‌برد.

وی ادامه داد: در صورتی که پزشک تشخیص دهد و ضرورت پزشکی ایجاب کند، بهترین زمان برای جراحی حداقل یک سال پس از زایمان است که هم کودک شیرخوار لطمه نخورد، ‌چرا که بیهوشی بر روی شیر مادر هم تاثیرگذار است و هم عضلات تا حد زیادی به حالت اولیه خود بر می‌گردد و ممکن است این مسئله خود به خود با ورزش حل شود.

مظفری تاکید کرد: خانم‌ها هنگام حاملگی چاق می‌شوند و اگر چربی اضافی برداشته شود جراح نمی‌داند چقدر از چربی باید برداشته شود و عضلات هم حالت شکننده دارد در عین حال مادر برای شیردهی باید تغذیه بهتری داشته باشد به همین علت شکم دوباره چاق می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه این ذهنیت در بین خانم‌ها وجود دارد که برداشتن چربی هنگام سزارین بهتر است چرا که یکبار باز شدن شکم و بیهوشی بهتر از دوبار است گفت:‌ این ذهنیت غلطی است چرا که یک بار بیهوشی طولانی آن هم برای مادری که قرار است به کودک شیر دهد بیشتر از بیهوشی مجدد با فاصله زمانی حداقل یکسال است و خطر عفونت بسیار بیشتر است.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد:برخی جراحان فقط پوست اضافی را بر می‌دارند که پس از مدتی عضلات بیرون می‌زند ولی اگر فرد رژیم غذایی مناسبی را پس از جراحی رعایت کند و ورزش هم بکند امکان بازگشت چربی شکم حداقل تا 10 سال بعد وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول