اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز

هنر و آیین‌های سنتی اقوام ایرانی از گذرگاه تبریز وارد جاده ابریشم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی جاده ابریشم در تبریز، گروه‌های مختلف هنری کشورمان در این نمایشگاه به اجرای برنامه‌های هنری، موسیقی می‌پردازند.

هنر و  آیین‌های سنتی اقوام ایرانی از گذرگاه تبریز وارد جاده ابریشم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و بومی و آیینی استان‌های مختلف کشور از برنامه‌های جنبی و ویژه نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز خواهد بود.

وی تصریح کرد: استان‌های سراسر کشور علاوه بر نمایش هنرهای دست‌ساخته خود با عنوان صنایع‌دستی، مجموعه‌ای از آداب و رسوم، آیین‌ها، نمایش‌ها و موسیقی و اشعار غنی و محلی خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

محمدی ایران را سرزمینی کهن با تنوعی بسیار بالا در آیین‌ها و آداب و رسوم خواند و گفت: این آداب و رسوم به عنوان میراث معنوی کشور، زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استان‌ها را در کنار مناظر طبیعی و صنایع‌دستی‌شان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یادآور شد: این نمایشگاه بین‌المللی فرصت خوبی برای آشناسازی بازدیدکنندگان و نمایندگان کشورهای خارجی و همچنین مردم سراسر کشورمان با آداب و رسوم و فرهنگ و هنر اقوام مختلف ایران زمین است.

محمدی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی نیز با ارائه گلچینی از زیباترین آداب و رسوم بومی خود مانند موسیقی محلی و «عاشیق‌خوانی»، موسیقی اصیل و سنتی آذری، انواع بازی‌های محلی، اجرای نمایش‌های آیینی و نمایشی میزبان علاقمندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم با حضور هنرمندانی از کشورهای خارجی مانند مالزی، برونئی، ترکیه، تاجیکستان و آذربایجان و استان های سراسر کشور، از تاریخ اول تا پنجم تیرماه سال‌جاری در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول