اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ایران:

میزان نرخ رشد حداکثر بار ایران 4 برابر جهان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ایران گفت: میزان نرخ رشد حداکثر بار کشور ایران 10 درصد بوده که چهار برابر مقدار متوسط جهانی است.

میزان نرخ رشد حداکثر بار ایران 4 برابر جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی زراعت‌پور بعدازظهر امروز در نخستین همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تالار پتروشیمی تبریز اظهار کرد: میزان نرخ افزایش حداکثر بار در هر سال نسبت به سال گذشته تعیین‌کننده ظرفیت‌های جدید مورد نیاز برای توسعه شبکه است.

وی با بیان اینکه با کنترل میزان نرخ افزایش حداکثر بار می‌توان احداث نیروگاه‌های جدید را به تعویق انداخت، افزود: مقدار این شاخص در سال‌های اخیر در کشور ما حدود 10 درصد بوده در حالیکه مقدار متوسط آن در جهان 2.5 درصد است.

زراعت‌پور به اهمیت کنترل پیک بار شبکه اشاره کرد و گفت: تامین برق مطمئن برای مشترکان و جلوگیری از خاموشی‌ها، کاهش قیمت تمام شده تولید برق، کاهش تعرفه‌های برق مصرفی در مشترکان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از تولید گازهای آلاینده و به تعویق انداختن احداث نیروگاه‌های جدید و افزایش بهره‌وری در تاسیسات صنعت برق از جمله مزایای این کنترل است.

عضو هیئت علمی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ایران اعمال هزینه مربوط به «دیماند» و ایجاد انگیزه برای کاهش آن در شرایط اوج مصرف، کنترل بار در شرایط اوج مصرف، استفاده از منابع تولید محلی و اختصاصی به منظور کاهش «دیماند» حداکثر از شبکه و استفاده از تجهیزات ذخیره انرژی در زمان اوج مصرف را از جمله ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت مصرف برق اعلام کرد.

زراعت‌پور همچنین برنامه‌های آموزشی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی با هدف حفظ و صیانت از منابع اولیه انرژی همچنین سرمایه‌های ملی، تعیین و اعمال تعرفه‌های مناسب با هدف اصلاح الگوی مصرف، تعیین و اعمال نرخ مناسب برای هرکیلووات ساعت متناسب با هزینه تمام شده و اعمال هزینه مربوط به ضریب قدرت و ایجاد انگیزه برای بهبود آن را از دیگر ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت مصرف برق دانست.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول