اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضمن محکومیت دوباره شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی

وزیر خارجه نروژ: تل آویو به خواست جامعه جهانی بی‌اعتنایی می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه نروژ ضمن محکومیت دوباره شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تاکید کرد که تل آویو نسبت به واکنش‌های بین‌المللی در این خصوص بی‌اعتنایی می‌کند.

وزیر خارجه نروژ: تل آویو به خواست جامعه جهانی بی‌اعتنایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی ان.آر.کی، "یوناس گاهر استوره" وزیر امور خارجه نروژ در تازه ترین اظهارات خود تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت 851 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرده است.

استوره تاکید کرده است که این اقدام رژمی صهیونیستی نقض علنی حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود و در اراضی اشغالی اساسا نباید ساختمانی بنا شود.

همچنین وزیر امور خارجه نروژ تاکید کرد که تل آویو نسبت به خواست و واکنش جامعه جهانی در خصوص لزوم توقف شهرکسازی‌ها بی توجه است. استوره بار دیگر از سران رژیم صهیونیستی خواسته است تا در خصوص تصمیم گیری اخیر خود تجدید نظر کرده و ساخت و ساز در اراضی اشغالی را متوقف کنند.

* جمله‌ای که بارها تکرار می‌شود

دولت نروژ از معدود دولت‌های اروپایی است که در برابر شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی مواضعی قاطعانه اتخاذ می‌کند. در این خصوص هر بار یوناس گاهر استوره یا دیگر مقامات نروژی پشت تربیون آمده و شهرکسازی های رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین‌الملل تلقی می‌کنند. با این حال هشدارهای مقامات نروژی نیز فراتر از محکوم کردن رسمی نیست. بسیاری از دولت‌های دیگر غربی نیز شهرکسازی های رژیم صهیونیستی را به صورتی تلویحی محکوم می‌کنند اما مواضعی قاطعانه در مواجهه با این نقض علنی حقوق بین‌الملل عمومی نمی‌گیرند.

سران کشورهای اروپایی رژیم صهیونیستی را بارها به سبب شهرکسازی ها مورد سرزنش قرار داده‌اند اما از تصویب قطعنامه‌ای الزام آور در مواجهه با این روند خودداری کرده‌اند. همچنین در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز اقدامی عملی در بررسی وضعیت ساخت و سازها صورت نگرفته و هر بار که به همت برخی کشورها این مسئله مطرح شده است با کارشکنی آمریکا و کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس از دستور کار خارج شده است. در هر صورت متحدان غربی رژیم صهیونیستی در صدد هستند تا اساسا فشاری بیشتر از محکومیت ساده رژیم صهیونیستی به تل آویو وارد نشود. حتی برخی کشورهای غربی مانند نروژ به سبب اتخاذ مواضع صریح تر در قبال تل آویو بارها مورد سرزنش تل آویو ومتحدان غربی آن قرار گرفته‌اند.

* جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی اقدام کند

ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نقض علنی حقوق بین‌الملل محسوب می‌شود. اسناد نقض این حقوق بین‌الملل نیز تک تک منازل و واحدهایی هستند که در کرانه باختری و دیگر اراضی اشغالی ساخته شده است. از این رو جامعه جهانی باید با استناد به مدارک متقنی که علیه تل آویو در دست دارد به شکایت از این رژیم اشغالگر بپردازد. با این حال در زمان تنظیم شکایت علیه تل آویو بسیاری از کشورهای غربی نه تنها اقدامی نمی‌کنند بلکه با لابی‌های خود مانع از محکومیت تل آویو در مجامع به اصلاح بین‌المللی و حقوقی می‌شوند.

واقعیت امر این است که شهروندان کشورهای اروپایی دیگر کرنش سیاستمداران خود در برابر صهیونیست‌ها را بر نمی‌تابند و بارها در این خصوص موضع گرفته‌اند. با این وجود برخی سیاستمداران غربی مانند صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه سعی دارند نسبت به تل‌آویو از موضع ضعف برخورد کنند. این مسئله به هیچ عنوان مطلوب شهروندان اروپایی نیست. چندی پیش مرکز اطلاع رسانی The local اعلام کرد حدود 60 درصد از شهروندان آلمانی رژیم صهیونیستی را اشغالگر دانسته و لزومی به برقراری ارتباط به تل آویو نمی بینند. با این حال سیاستمداران اروپایی در روندی کاملا مخالف با اراده افکار عمومی سعی دارند همواره رضایت رژیم اشغالگر قدس را جلب کنند. این خود نشان دهنده تحقیر سیاستمداران غربی در برابر تل آویو است.

در حال حاضر لازم است جامعه جهانی در برابر اقدامات رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شود. در این خصوص نباید به هیچ عنوان بر روی اقدام کشورهای غربی کمترین حسابی باز کرد.

* تل آویو به نظر متحدان خود نیز بی توجه است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه این رژیم بارها به سبب شهرکسازی‌ها از سوی شرکا و متحدان اروپایی خود مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. حتی نیکولا سارکوزی رئیس جمهور افراطی سابق فرانسه نیز در یک کنفرانس بین‌المللی سیاست‌های تل آویو را بر نتافت و در اظهاراتی که بعدها منجر به ایجاد جنجالی موقت در روابط پاریس و تل آویو شد از نتانیاهو خواست تا خود را از شر لیبرمن خلاص کند!

عدم تحمل لیبرمن توسط فردی مانند سارکوزی نشان دهنده ماهیت وقیح وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی است. با این وجود رژیم صهیونیستی نسبت به نظر متحدان خود نیز بی تفاوت است. نکته تاسفبار اینکه برخی اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان در خصوص مذاکره مستقیم با تل آویو بر سر شهرکسازی ها مصر هستند، این در حالیست که صهیونیستها حتی به حامیان خود نیز در این خصوص باج نداده‌اند. در چنین شرایطی ساده انگاری و محاسبات غلط اعضای تشکیلات خودگردان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

در هر صورت تل آویو باید به سبب ادامه اقدامات ضد بشری و ضد انسانی و نقش حقوق بین‌الملل از سوی جامعه جهانی مورد محاکمه قرار گیرد. اسناد لازم برای محکومیت صهیونیست‌ها نیز در این خصوص موجود است اما سازمانهای بین‌المللی فعلی انتقاد از جنایات صهیونیست‌ها را خط قرمز خود می‌دانند. بدون شک تا زمانی که ساختار سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر تغییر پیدا نکند نمی‌توان نسبت به تحقق چنین محاکمه‌ای امیدوار بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول