اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

انتشار کتاب خاطرات مقام معظم رهبری بعد از اصلاح

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری با اصلاح برخی از بخش‌ها روانه بازار می‌شود.

انتشار کتاب خاطرات مقام معظم رهبری بعد از اصلاح

بهمن دری در حاشیه آیین تجلیل از استاد شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: کتاب خاطرات مقام معظم رهبری به صورت آزمایشی در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد ولی به دلایل ضرورت اصلاح در برخی از بخش‌ها اقدام به جمع‌آوری آن کردیم تا بعد از اصلاحات دوباره در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کتاب‌هایی که برای اخذ مجوز از وزارت ارشاد اقدام می‌شود اگر مربوط به حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشد باید از سوی دفاترشان اجازه گرفته شود تا اقدام به چاپ و نشر کتاب مورد نظر شود که در این زمینه کتاب مورد نظر نیاز به برخی اصلاحات داشت که امیدواریم ظرف ماه‌های آینده با رفع این نواقص کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار گیرد.

*نمایشگاه کتاب اردبیل تابستان برگزار می‌شود

دری در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل در فصل تابستان خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سه تاریخ پیشنهادی را برای برگزاری نمایشگاه کتاب ارایه کردند که ما یکی از تاریخ‌ها را نهایی کردیم و به زودی به استان اعلام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: البته اگر این نمایشگاه در زمستان نیز برگزار می‌شد استقبال خوب مردم را شاهد بودیم اما برای سهولت خرید و حضور مردم در نمایشگاه با توجه به سردسیر بودن اردبیل امسال مصمم هستیم در اواخر تابستان این نمایشگاه را برگزار کنیم.

معاون وزیر ارشاد بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب امسال به شکل هدفمند و هوشمندانه نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود به طوری که اوج برپایی این نمایشگاه‌ها در مهرماه و آبان‌ماه است.

*110 نفر از مشاهیر کشور تجلیل می‌شوند

وی در ادامه سخنان خود به برنامه وزارت ارشاد در مورد تجلیل از مفاخر کشور اشاره کرد و ادامه داد: در یکی دو سال اخیر با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری مراسم و آیین نکوداشت مفاخر و مشاهیر کشور بودیم که تنها در سال گذشته 100 نفر از مفاخر کشور تجلیل شدند.

دری بیان کرد: امسال نیز در تلاش هستیم از 110 نفر از مفاخر و مشاهیر کشور در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تجلیل کنیم که آیین نکوداشت از استاد شاهی از جمله این برنامه‌ها بود.

وی گفت: در همین زمینه کتاب‌هایی نیز در کنار این برنامه‌ها چاپ و منتشر می‌کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ این کتاب‌ها نیز در حد توان حمایت می‌کند.

این مسئول افزود: اگر از هر مشاهیر و مفاخر کشورمان سه جلد کتاب منتشر شود سالانه بیش از 400 عنوان کتاب در این حوزه چاپ شده و روانه بازار می‌شود تا مردم کشورمان بیشتر با این چهره‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول