اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

معضل اساسی بخش گردشگری بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مشکل اساسی استان اردبیل در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران و برقراری حرکت مفید در این زمینه است.

معضل اساسی بخش گردشگری بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: در آستانه فصل تابستان در تمام شهرهای گردشگری استان به ویژه مشگین‌شهر، سرعین و اردبیل در کنار تجهیز و آماده‌سازی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی کمپینگ‌ها نیز در این مناطق برای ارایه خدمات به عموم مردم مهیا شده است.

وی تصریح کرد: امسال علی‌رغم برخی گرانی‌ها با تاکید استاندار اردبیل هیچ افزایش قیمتی را در آب گرم‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی شاهد نبودیم و در نیمه خرداد با یک افزایش قابل توجه مسافران در طلیعه تابستان روبه‌رو بودیم که توانستیم با امکانات و ظرفیتی که در دستمان است از آنها پذیرایی شایسته‌ای داشته باشیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان آهنگ رشد صنعت گردشگری را در دنیا بسیار سریع و شتاب‌آلود توصیف کرد و افزود: گردشگران با هدف‌ گذران ایام فراغت و آسودگی از کار و تلاش در شهرهای مختلف حضور یافته و در اردبیل نیز با یک افزایش جمعیت گردشگران روبه‌رو هستیم که همه ساله چندین روز از فصل گرم تابستان را در این استان سپری می‌کنند.

ندایی ضرورت توسعه زیرساخت‌ها، حضور سرمایه‌گذاران و برخی دیگر از ویژگی‌ها را بسیار مفید و مؤثر در توسعه این صنعت توصیف کرد و ادامه داد: در جذب سرمایه‌گذاران نیز در کنار تأمین زیرساخت‌ها به برخورد خوش مردم از گردشگران و تقویت فرهنگ میزبانی شایسته نیاز داریم تا بتوانیم ضعف موجود در این بخش را برطرف کنیم.

این مسئول ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به همراه چندین موزه و برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی را از زیرساخت‌های مورد نیاز در جذب گردشگران توصیف کرد و بیان داشت: اخیراً نمایشگاه صنایع دستی استان در پایتخت برپا شده بود که ما با حضور صنعتگران و هنرمندان استان در 20 غرفه این آثار را به نمایش گذاشتیم به طوری که استقبال بی‌نظیری را از سوی مردم در این بخش شاهد بودیم.

وی از تأمین هشت میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های بخش گردشگری خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد اعتبارات استانی و ملی در برقراری زیرساخت‌های مورد نیاز هزینه شده که انتظار می‌رود این روند امسال نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: با این سرمایه‌گذاری‌ها به یقین مشکل جذب سرمایه‌گذاران برطرف شده و یک توازن سرمایه‌گذاری را در حوزه‌های مختلف شاهد و ناظر می‌باشیم.

ندایی تصریح کرد: نباید جذب سرمایه‌گذاران تنها به ساخت مراکز اقامتی و پذیرایی محدود شود بلکه شایسته است مراکز متعدد تفریحی، مدرن‌سازی آب‌های گرم، توسعه مراکز تجاری، تفریحی و توریستی در اولویت قرار گیرد چرا که بازدهی و مدت زمان برگشت سرمایه در حوزه گردشگری بسیار کوتاه و به صرفه است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در شهر سرعین از لحاظ مراکز اقامتی بعد از مشهد دومین ظرفیت اقامتی را در کشور داریم که نباید در این زمینه به توسعه بی‌رویه و بدون برنامه‌ریزی اقدام کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول