اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از پل ملنتی جیرفت صورت می‌گیرد

حل مشکل ترافیک و حوادث رانندگی در مرکز شهر جیرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: با بهره‌برداری از پل ملنتی مشکلات ترافیک سنگین و حوادث رانندگی ناشی از عبور خودروهای سنگین در مرکز این شهر برطرف می‌شود.

حل مشکل ترافیک و حوادث رانندگی در مرکز شهر جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدمهدی بلوردی صبح امروز در جریان بازدید از پل ملنتی جیرفت با بیان اینکه این پل 60 متر طول دارد و دارای سه دهانه 20 متری است، اظهار داشت: پل احداث شده بر روی رودخانه ملنتی در جیرفت شامل دو باند رفت و برگشت است و هر باند 12 متر عرض دارد.

وی با اشاره به استفاده بیش از 250 تن آرماتور و بالغ بر 4 هزار و 500 متر مکعب بتن در ساخت این سازه افزود: ارتفاع پل ملنتی از کف رودخانه 9 متر است.

بلوردی تصریح کرد: تاکنون 3 میلیارد و 270 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به اجرای این پروژه اختصاص یافته و مطالبات پیمانکار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است. 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان واقع شدن پل ملنتی در مسیر کمربندی موقت شهر جیرفت و قرار داشتن آن در مسیر ترانزیتی جنوب به شرق و مرکز کشور را از ویژگی ‌مهم این ابنیه فنی اعلام کرد.

بلوردی گفت: با احداث این پل وسایل نقلیه سنگین مجبور به عبور از مرکز شهر جیرفت نیستند و مشکلات ناشی از این مسئله از جمله ترافیک سنگین، حوادث رانندگی ناشی از عبور خودروهای سنگین در سطح شهر و معطلی خودروها در هنگام بارندگی و جاری شدن سیلاب برطرف شد.

به گزارش فارس، رودخانه ملنتی از رودخانه‌های فصلی جنوب استان کرمان محسوب می‌شود که طغیان آن و نبود پل بر روی آن در مسیر کمربندی موقت شهر جیرفت، بارها منجر به خسارات جانی و مالی برای شهروندان و مسافران شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول