اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

خراسان‌شمالی با تقاضا برای پروازهای خارجی مواجه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی گفت: این استان برای پروازهای خارجی تقاضای قابل توجهی دارد.

خراسان‌شمالی با تقاضا برای پروازهای خارجی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت در نشست شورای مسکن خراسان‌شمالی در نشست شورای حمل و نقل و مسکن خراسان‌شمالی اظهار داشت: بر همین اساس تلاش شده تا با اجرای طرح‌های گسترش باند فرودگاه بجنورد و سایر طرح‌ها، زمینه برای برقراری پروازهای خارجی از این فرودگاه با همکاری شرکت‌های هواپیمایی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی برای برقراری این پروازها در سال جاری از فرودگاه بجنورد پیگیری لازم را خواهد داشت، افزود: با گسترش باند فرودگاه بجنورد تعداد پرواز های داخلی نیز افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: برای گسترش باند فرودگاه بجنورد نیز این فرودگاه از نیمه دوم تیر امسال به مدت 48 روز تعطیل و پروازها از این فرودگاه متوقف خواهد شد.

شفقت با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای اجرای طرح‌های فرودگاه بجنورد و تأمین منابع مالی وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد تا با توجه به قرار گرفتن پروژه فرودگاه مرکز خراسان‌شمالی در طرح‌های مهر ماندگار اجرای آن تسریع شود.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی همچنین ضرورت  تکمیل بیمارستان‌های بجنورد، شیروان و فاروج را خاطرنشان ساخت و گفت: این پروژه‌ها از اولویت‌های استان در سال جاری است.

شفقت بر عملیاتی‌شدن باند دوم بجنورد اسفراین نیز تاکید کرد و گفت: این طرح از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی بوده و به خاطر تردد بالا باید سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به اینکه چهار هزار واحد مسکن مهر در خراسان‌شمالی اکنون آماده بهره‌برداری است، بر تکمیل تمام زیرساخت‌ها در مسکن مهر استان تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی نیز در این نشست، توسعه راه‌های روستایی در استان را از برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: هم اکنون68 پروژه راه‌سازی روستایی توسط راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در دست اجرا قرار دارد.

عطاء الله قادری گفت: این پروژه‌های راه‌سازی شامل 557 کیلومتر راه است که با اجرا وتکمیل آن شاخص‌های در این زمینه ارتقا می‌یابد.

وی همچنین هدف گذاری برنامه پنجم توسعه دولت را برای  ارتقای راه‌های آسفالته روستایی مورد اشاره قرارداد و گفت:در این راستا باید 956 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌شمالی آسفالت شود.

به گفته قائم مقام راه و شهرسازی خراسان‌شمالی صرفاً در این استان افزون بر دو هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این برنامه از محل اعتبار ملی و استانی نیاز است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول