اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کرمان

فاز دوم کارخانه ‌گلاب زهرا ‌لاله‌زار افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فاز دوم کارخانه ‌گلاب زهرای لاله‌زار بردسیر با حضور استاندار کرمان‌ افتتاح شد.

فاز دوم کارخانه ‌گلاب زهرا ‌لاله‌زار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، فاز دوم کارخانه ‌گلاب زهرا پیش از ظهر امروز با حضور استاندار کرمان‌، فرماندار و نماینده مردم بردسیر در مجلس و جمعی از مسئولان در لاله‌زار بردسیر افتتاح شد.‌

 

احمد مصطفوی مدیرعامل کارخانه گلاب زهرا گفت: فاز دوم این کارخانه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان احداث شده است.

وی ‌از ساخت سوله‌ای به مساحت 700 متر‌ مربع برای خشک کردن غنچه و گل محمدی و افزودن یک عدد ‌دیگ بخار با ظرفیت 10 تن به مجموعه ‌گلاب زهرا خبر داد.

مصطفوی افزود: فاز دوم این کارخانه شامل چهار عدد دیگ تقطیر به همراه یک دستگاه اسانس‌گیر و همچنین دستگاه استخراج فینیل اتیل الکل راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ‌استخراج فینیل اتیل الکل برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده‌ است، ‌تصریح کرد: این ماده از پس مانده ‌دور ریختنی گلاب استخراج می‌شود.

مصطفوی بیان داشت: با احداث فاز دوم به مجموعه‌ گلاب زهرا این کارخانه می‌تواند در روز 70 تن گل محمدی را فرآوری کند که در این صورت تولید گلاب و عرقیات گیاهی تا 30 درصد و تولید اسانس تا 70 درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به تبع آن ‌ظرفیت کاشت و برداشت محصول گل محمدی نیز بیشتر و زمینه‌ اشتغال تعداد بیشتری از مردم منطقه فراهم می‌شود. 

به گزارش فارس، استاندار کرمان در این آیین از مسئولان کارخانه درخواست کرد با توجه به ظرفیت‌های منطقه و کاشت رو به افزایش محصول گل محمدی با انجام طرح‌های تحقیقاتی‌ هزینه‌های لازم را برآورد و با کمک تسهیلات دولتی محصولات کارخانه را به ساخت انواع عطر و محصولات صنعتی دیگر افزایش دهند. 

غلامعلی موحدی‌نیا فرماندار بردسیر نیز گفت: با توجه به افزایش تولید سالانه ‌گل در منطقه‌، آمادگی اعطای تسهیلات به افراد، برای ایجاد کارگاه‌های گلاب‌گیری در منطقه را داریم. 

بنابراین گزارش کارخانه‌ گلاب زهرا در سال 1357 توسط مرحوم همایون صنعتی و همسرش‌ به صورت سنتی راه‌اندازی و در سال 74 با تعداد چهار دیگ به صورت صنعتی و مکانیزه در آمده است و هم اکنون این کارخانه کار تولید گلاب و اسانس خود را‌ با بیش از 30 عدد دیگ دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول