اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان

جشنواره سراسری بسته‌بندی صنایع دستی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: دومین جشنواره سراسری بسته‌بندی صنایع دستی و همایش طراحان صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری بسته‌بندی صنایع دستی برگزار می‌شود

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ساخت فیلم‌های مستند بلند و کوتاه با موضوعات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای نخستین بار بروشور تبلور هنر در استان زنجان تهیه شد، خاطر نشان کرد: این بروشور در 50 هزار نسخه چاپ شده بود که تهیه این بروشورها نیاز به حمایت ویژه دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه دومین همایش طراحان صنایع دستی و جشنواره سراسری بسته‌بندی صنایع دستی در سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: به منظور مطالعه در زمینه طراحی صنایع دستی و تولید انبوه بسته‌بندی 150 میلیون تومان اعتبار دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه نتایج طراحی بسته‌بندی صنایع دستی و تولید انبوه آن تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام می‌شود، ادامه داد: در مجموع 10 هزار جعبه بسته‌بندی عرضه می‌شود.

حسنی با بیان اینکه فاز نخست مطالعه طراحی صنایع دستی و تولید انبوه آن در سال جاری شامل مطالعه و تولید بسته‌بندی چاقو، مس، چاروق، ملیله، گلیم و مینا کاری است، تصریح کرد: نمونه‌هایی از بسته‌بندی‌های مورد نظر در نمایشگاه دائمی تهران و همزمان با روز جهانی صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود.

وی اظهار داشت: ارائه بسته‌بندی از صنایع دستی گامی در حمایت از صادرات این محصولات به شمار می‌رود و ارائه بسته‌بندی خوب و مناسب از ضروریات است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین به برگزاری نمایشگاه دائمی بسته‌بندی در بنای دارایی (موزه صنایع دستی) زنجان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه دائمی برای نخستین بار در کشور در استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول