اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی استان البرز:

هنرهای سنتی البرز همنشین صنایع‌دستی سهند می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان البرز گفت: برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم فرصت خوبی برای ارائه صنایع‌دستی البرز در جوار کوه‌های سر به فلک کشیده سهند فراهم می‌کند.

هنرهای سنتی البرز همنشین صنایع‌دستی سهند می‌شود

سعید امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان میراث فرهنگی برای توسعه صادرات غیرنفتی و صادرات صنایع‌دستی برپایی این نمایشگاه همچنین زمینه مناسبی را برای دستیابی به این هدف فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: حضور تجار خارجی در این نمایشگاه موجب آشنایی آنها با توانمندی‌های صنایع‌دستی کشور شده و زمینه ورود بیشتر به بازارهای جهانی را برای هنرمندان صنایع‌دستی فراهم می‌کند.

امینی یادآور شد: صنایع‌دستی دارای ارزش افزوده بالایی بوده و مواد اولیه آن بومی و تولید داخل است و نیازی به تکنولوژی پیشرفته و بالایی ندارد.

وی اظهار کرد: با توجه به بومی بودن مواد اولیه و ظرفیت‌های بالقوه تولیدی موجود در این عرصه، کشور ما می‌تواند تقاضای موجود در بازارهای جهانی را به‌راحتی تامین کند.

امینی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: توجه ویژه به صنایع‌دستی می‌تواند زمینه تحقق شعار امسال را فراهم کند و برپایی این نمایشگاه نیز در همین راستا موثر است.

وی یادآور شد: در استان البرز صنایع‌دستی گروه چوب، محصولات سنگی،‌ محصولات چرمی، آهنگری هنری،‌ و کارهای کاشی بیشترین فراوانی را دارد ولی به‌دلیل اینکه البرز استانی مهاجرپذیر است اغلب صنایع‌دستی کشور در این استان وجود دارد.

امینی ضمن تقدیر از ابتکار میراث فرهنگی آذربایجان ‌شرقی در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در این موقعیت ممتاز و زمان مناسب یادآور شد: هنرمندان این استان در سه رشته معرق، منبت، ‌تاش و نقاشی روی شیشه و زیورآلات در این نمایشگاه مشارکت می‌کنند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان داخلی و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول