اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم

تولید صنایع‌دستی بوشهر در تبریز به‌صورت زنده اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی صنایع‌دستی بوشهر در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز اجرا می‌شود.

تولید صنایع‌دستی بوشهر در تبریز به‌صورت زنده اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد دهاز صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه، صنایع‌دستی دریایی، حصیر و گلیم این استان در چهار غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح بین‌المللی تاثیرات مثبتی به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.

دهاز ادامه داد: صنایع‌دستی معرف فرهنگ قومی و ملیتی کشورها بوده و با اشاعه آن بسیاری از معضلات و چالش‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین فروشنده و خریدار در نمایشگاه بهتر برقرار می‌شود، اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع‌دستی با توجه به حمایت‌های انجام شده در نمایشگاه و نبود واسطه، کالای خود را با قیمت و سود مناسب به فروش می‌رسانند که این امر موجب رغبت هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه می‌شود.

دهاز آذربایجان‌شرقی را در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی بسیار موفق خواند و گفت: اگر به صنایع‌دستی بهای بیشتری داده شود می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای حاصل از صادرات صنایع نفت و پتروشیمی کشور باشد که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز نمونه بها و اهمیت دادن به این صنایع است.

*صنایع‌دستی قابل تحریم نیست

وی با بیان اینکه مخاطب صنایع‌دستی مردم هستند، افزود: صادرات این صنایع به لحاظ بار فرهنگی و هنری که دارد قابل تحریم نیست.

این مسئول ادامه داد: صنایع‌دستی ایران به‌دلیل تنوع و کیفیت خوبی که دارد در دنیا حرف اول را می‌زند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت‌های نهم و دهم شاهد رونق هر چه بیشتر این صنایع در کشور خواهیم بود‌.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول