اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میانه:

نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم رویداد بزرگ فرهنگی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم نقش فوق‌العاده‌ای در معرفی هنر دست کشور دارد و این نمایشگاه یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم رویداد بزرگ فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میربهلول حسینی صبح امروز در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی کشور را به نمایش می‌گذارد و این موضوع هم به لحاظ فرهنگی و هنری و هم به لحاظ اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: صنایع‌دستی هر منطقه گویای هنر مردم آن منطقه است و گردهم آمدن هنر مردم مناطق مختلف کشور و چند کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم می‌تواند قدم مهمی در نزدیک شدن فرهنگ‌ها تلقی شود.

حسینی ادامه داد: علاوه بر مزیت‌های فرهنگی، این نمایشگاه مزیت‌های اقتصادی فراوان دیگری می‌تواند در پی داشته باشد که از رهگذر معرفی آثار صنایع‌دستی به‌دست می‌آید.

وی گفت: با تدبیر شایسته سازمان میراث فرهنگی استان در برگزاری این نمایشگاه، آشنایی مردم با صنایع‌دستی نقاط مختلف کشور و خرید این آثار نیز می‌تواند کمکی برای هنرمندان این بخش تلقی شود.

نماینده مردم میانه اضافه کرد: در سالی که به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مزین شده باید حمایت از همه بخش‌های تولیدی را در دستور کار قرار داد و صنایع‌دستی نیز به‌عنوان بخش کم‌هزینه و بی‌حاشیه تولید نباید از این قاعده مستثنی شود.

وی گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم می‌تواند قدمی در راستای حمایت از تولید صنایع‌دستی تلقی شده و موجب رونق گرفتن این بخش شود.

حسینی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در کنار مزیت‌های یاد شده، به بخش گردشگری نیز توجه داشته و با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان زمینه سودآوری به استان را فراهم کند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول