اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم نشانگر بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صنایع‌دستی هر کشور اصلی‌ترین سند هویت تاریخی ملت‌هاست، گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم نشانگر بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست.

نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم نشانگر بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت فرهنگی صنایع‌دستی اظهار کرد: نسل امروزی ما باید بداند که از چه پشتوانه فنی، تکنیکی و هنری برخوردار است تا به راحتی خود را در هجمه فرهنگی غربی‌ها نبازد و دل به ارزش‌های بیهوده آنان نبسته و اسیر پدیده از خود بیگانگی نشوند.

وی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم را مکمل اجلاس بازرگانان جاده ابریشم دانست و گفت: پیوست فرهنگی اجلاس با برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی تقویت می‌شود.

وی، عرضه توانمندی‌های داخلی در کنار صنایع‌دستی خارجی را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه موجب آشنایی هنرمندان داخلی با تولیدات دیگر کشورها شده و زمینه افزایش مبادلات تجاری را فراهم می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی این نمایشگاه را فرصتی برای شکوفایی بیشتر صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» حمایت از بخش صنایع‌دستی، منابع قابل توجهی را نصیب کشور می‌کند.

وی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی استان در برپایی این نمایشگاه، همچنین به آثار سیاسی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم نشانگر بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهارداشت: صنایع‌دستی در چهار محور اشتغال، صادرات، تولید و هویت ملی دارای اهمیت است و به هر اندازه به صنایع‌دستی توجه شود به فرهنگ، اقتصاد و سیاست توجه شده است. نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول