اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

صنایع‌دستی جوهره سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی جوهره بحث تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

صنایع‌دستی جوهره سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا نوری صبح امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم در تبریز، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال، اظهار کرد: توسعه و حمایت از صنایع‌دستی به‌صورت ذاتی جوهره مباحث ملی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برپایی نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایرانی در حوزه صنایع‌دستی است.

نوری اضافه کرد: این نمایشگاه زمینه‌ای مناسب برای حل برخی مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و بازاریابی محصولات تولید شده هنرمندان صنایع‌دستی کشور و آذربایجان‌شرقی است و سازمان میراث فرهنگی استان به خوبی این فرصت را شناسایی و برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده مردم بستان‌آباد تصریح کرد: صنایع‌دستی یکی از بسترهای مهم در ایجاد و توسعه مشاغل جدید است.

نوری ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی می‌توان با کمترین هزینه و منابع تولید، شغل‌های جدیدی را ایجاد کرد که باید این مزیت برای اشتغالزایی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی هر منطقه برآمده از هنر، آداب، سنن و افکار و عقاید هر منطقه است، گفت: محصولات صنایع‌دستی بومی‌ترین و ملی‌ترین تولیدات هر منطقه است و باید حمایت‌های بیشتری از آن شود.

نوری با اشاره به اینکه صنایع‌دستی تاثیرات فرهنگی گسترده‌ای دارد، افزود: از طریق معرفی هنر و

صنایع‌دستی می‌توان فرهنگ بومی و ملی خود را که در مقطعی از زمان جزئی از جاده ابریشم محسوب می‌شد را به جهانیان معرفی کنیم.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، این روش را راهی مناسب برای معرفی فرهنگ ایران به جهان عنوان کرد.

نوری گفت: صنایع‌دستی می‌تواند به‌عنوان منبعی برای افزایش صادرات غیرنفتی و راهکاری مناسب برای رهایی از وابستگی به فروش نفت محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه متوازن بخش گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند بازاریابی صنایع‌دستی را تسهیل کرده و موجب رشد هر دو بخش یاد شده شود.

نماینده مردم بستان‌آباد اضافه کرد: باید براساس ظرفیت‌های موجود هر منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم برای رونق و احیای صنعت گردشگری انجام شود.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم یکم تا پنجم تیرماه امسال با حضور بیش از 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول