اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

روابط حقوقی و قضائی شهروندان باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان گفت: اصلاح روابط حقوقی و قضائی افراد در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی مؤثر است.

روابط حقوقی و قضائی شهروندان باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمان ترویج فرهنگ قضائی را در میان مردم از برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مردم با قوانین و مبانی حقوقی آشنا باشند و روابط اجتماعی خود را با آن تنظیم کنند، بسیاری از مشکلات و ناملایمات به وجود نمی‌آید.

وی بیان داشت: در ریشه‌یابی‌های به عمل آمده از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی بخش عمده‌ای از مشکلات به دلیل عدم آگاهی به مقرارت و قوانین است.

توکلی افزود: اصلاح روابط حقوقی و قضائی افراد در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی مؤثر و روابط اجتماعی را نیز تا حد زیادی مصونیت می‌بخشد.

وی با تأکید بر امر پیشگیری تصریح کرد: بسیاری از جرائم و تخلفات در حوزه اموال شخصی و یا دولتی و عمومی ناشی از این است که مردم اقدامات پیشگیرانه را انجام نداده‌اند.

توکلی عنوان کرد: زمانی که راهنمایی و رانندگی اصرار بر کنترل سرعت و یا استفاده از کمربند ایمنی را دارد به این دلیل است که صدمه و جراحتی ایجاد نشود، زیرا هزینه سنگینی را برای فرد و دولت تحمیل می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر مردم اطلاعات لازم حقوقی را کسب کنند، دیگر شاهد اختلافات و مشکلات نیستیم.

وی با بیان اینکه زندگی‌های کنونی روز به روز به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: ما از همه امکانات رفاهی به وجود آمده استفاده می‌کنیم، اما به همان میزان ارزش‌های اخلاقی، توجه به یکدیگر و نوع‌دوستی و ایثار کم‌رنگ شده است.

توکلی ابراز داشت: هر اندازه احساس مسئولیت ما در مقابل یکدیگر کم شود به همان میزان جرم در جامعه رشد و توسعه می‌یابد.

وی بیان داشت: بشر می‌تواند زندگی خود را تنظیم کند، اما روابط اجتماعی را باید براساس اصول خالق خود مطابقت دهد.

توکلی افزود: بیشتر مطالبی که در پرونده‌های حقوقی و ملکی دیده می‌شود، ناشی از نبود صداقت و شفافیت است و ما در حوزه پیشگیری به دنبال این مسائل هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث حفاظت از اموال عمومی و جلوگیری از فساد اداری بر این عقیده هستیم که بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم نظارت و ادقامات پیشگیرانه به وجود می‌آید.

توکلی عنوان کرد: قوه قضائیه در راستای پیشگیری از جرائم به دنبال تقویت حساسیت مدیران نسبت به حوزه کاری خود است، مدیر باید نظارت را در زیر مجموعه خود تقویت کند.

وی ابراز داشت: نخستین اقدام دستگاه قضائی استان کرمان در سال جاری اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه عمومی، اجتماعی و فرهنگی است.

توکلی خاطرنشان کرد: باید مردم را به سمت و سویی برد که خود متوجه عواقب کار خود باشند.

وی گفت: انتظار ما نیز از مردم این است که در انجام امور مهم و کارهای بزرگ خود حتما مشاوره حقوقی را داشته باشند تا بعدها با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول