اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 107 قاری و حافظ قرآن در اردبیل

مسابقات قرآن کریم سربازان زندان‌های کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه سربازان وظیفه زندان‌های سراسر کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

مسابقات قرآن کریم سربازان زندان‌های کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آغاز این رقابت‌ها که عصر امروز در اردوگاه انصارالحسین (ع) شهر سرعین برگزار شد، شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف قرآن کریم رقابت خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: این مسابقات در راستای اصلاح و تربیت مددجویان و فراهم کردن زمینه‌ای برای بازگشت آنها است تا با الهام از قرآن کریم بتوانند به اصلاح اخلاق و رفتار خود پرداخته و در کنار سربازان حاضر در زندان‌ها از منش و تربیت قرآنی الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام علی تهامی افزود: زندان‌های ما امروز به مرکز اصلاح و تربیت تبدیل شدند که تمام کادر و حتی سربازان این مجموعه باید رفتار و الگویشان معیار و محکی برای زندانیان باشد.

وی قرآن کریم را بهترین بستر تربیتی و اخلاق‌مداری توصیف کرد و اظهار داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر در کشور به الگوهای تربیتی قرآن کریم برگرفته از اصالت و حقیقت این کلام الهی نیاز داریم تا جامعه‌ای رستگار و فلاح داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: هر چه قدر برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و تربیتی در مراکز جمعی و گروهی توسعه و گسترش پیدا کند به همان میزان اصلاح فرآیند و بهبود کارها نیز حاصل می‌شود.

تهامی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در قرآن کریم شاخصه‌هایی وجود دارد که اگر هر مسلمانی به آن چنگ زده و آنها را معیار حرکتی خود قرار دهد به یقین به دور از انحراف و گناه می‌تواند به سرچشمه سعادت و معرفت دست یابد.

وی به روح لطیف و سراسر معنوی سربازان و پرسنل زندان‌های کشور اشاره کرد و ادامه داد: آمادگی در این مجموعه وجود دارد تا بتوانند با الهام از قرآن کریم خود زمینه‌ساز و مبنای تحول مددجویان باشند.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور به مراحل مختلف برگزاری این رقابت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: رقابت قرآن کریم سربازان وظیفه زندان‌های کشور به صورت مراکز زندان‌ها در هر شهر و مرکز استان سپس به صورت مرحله استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

تهامی اضافه کرد: مسابقات کشوری نیز در پنج رشته حفظ یک یا سه جز، قرائت قرآن، مفاهیم و اذان برگزار شده و از بین شرکت‌کنندگان نفرات برتر معرفی می‌شوند.

نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه سربازان وظیفه زندان‌های سراسر کشور با حضور 107 حافظ و قاری به مدت دو روز برگزار شده و در پایان از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول