اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خلخال:

80 فعال قرآنی در خلخال بیمه شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال گفت: تاکنون 80 نفر از فعالان قرآنی و هنری شهرستان خلخال از خدمات بیمه بهره‌مند شدند.

80 فعال قرآنی در خلخال بیمه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید احمد معصومی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هنرهای تجسمی خلخال اظهار داشت: با پوشش بیمه‌ای هنرمندان و همچنین فعالان قرآنی به نظر می‌رسد بخشی از مطالبات فعالان این عرصه پاسخ داده شده و نیازمندی آنها در این بخش مرتفع شود.

وی تصریح کرد: در بخش حمایت از هنرمندان و توجه به آنها اقدامات و برنامه‌های خوبی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی و تدارک است تا فعالان این بخش بتوانند با کمترین دغدغه و نگرانی در حوزه کاری خود شایسته و مناسب عمل کنند.

معصومی با ارایه گزارشی از برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی خلخال در منطقه نمونه گردشگری ازناو خاطر نشان کرد: در این جشنواره 22 هنرمند حضور یافته و با موضوع نقاشی طبیعت آزاد توانمندی خود را نشان داده و تصویری زیبا از کوه و دامنه سرسبز ازناو را به تصویر کشیدند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: براساس اعلام نظر هیئت داوران جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد تا از سوی هیئت داوران مورد تجلیل قرار گیرد.

وی وضعیت هنرمندان شهرستان را در زمینه‌های مختلف و خلق آثار مناسب مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: خلخال در زمینه خوشنویسی رتبه برتر استانی را دارد به طوری که هنرمندان این رشته توانسته‌اند در جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خلخال گفت: هنرمندان این رشته هنری با بهره‌مندی از اساتید دارای رتبه فوق ممتاز و ممتاز در بخش آقایان و خانم‌ها قادر به کسب جایگاه اولی شده و در این رشته خوش درخشیدند.

معصومی فعالیت سایر رشته‌های هنری هنرمندان را قابل قبول دانست و افزود: دو گروه نمایش خلخال جواز حضور در جشنواره ملی و بین‌المللی را پیدا کردند.

وی تصریح کرد: ما در تأمین فضای مناسب کاری برای هنرمندان فعالیت‌های خوبی را شروع کردیم به طوری که سالن نمایش این شهرستان برای استفاده هنرمندان گروه‌های هنری و نمایشی آماده شده و براساس قولی که مسئولان کشوری داده‌اند برای هنرهای نمایشی قرار است سالن مجزا در شهرستان خلخال اختصاص یافته و یا احداث شود.

معصومی هنر را عطیه خداوند و هدیه پروردگار متعال برای بشر توصیف کرد و ادامه داد: باید از این توان و ظرفیت و هدیه ماندگار بهره برد تا بتوان زیبایی‌ها را به شکل واقعی ترسیم و مجسم کرد.

در پایان این مراسم از زهره محمدی، مریم فیضی و مریم غنی‌زاده به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی بهاره مست خلخال تجلیل شد.

همچنین از 19 هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

به گزارش فارس، در شهرستان خلخال همچنین دوره تربیت مربی قرآنی کودک آغاز شد که بیش از 100 نفر از مربیان خواهر برای تعلیم قرآنی در مهدهای کودک با شرکت اساتیدی از شهر مشهد مقدس آغاز شده که به نظر می‌رسد پس از گذراندن آموزش‌های یک هفته‌ای به مدت 160 ساعت در مهدهای کودک و مراکز قرآنی حضور یافته و به تربیت قرآنی نسل آینده بپردازند.

فرماندار خلخال در این مراسم با اشاره به اهمیت آموزش قرآن برای کودکان گفت: کودکان در سنین خردسالی دارای ذهن آماده برای یادگیری صحیح هستند که می‌توان آنها را بیشتر و بهتر با مفاهیم قرآنی آشنا کرد.

ذبیح‌الله عبداللهی افزود: مفاهیم صحیح قرآن اگر با دقت برای کودکان با شکل مناسب آموزش داده شود ما یک تربیت قرآنی مطلوب و مناسب را شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول