اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سارقان کتاب قرون وسطایی در اسپانیا دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: کدکس کالیختینوس یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی اسپانیا شناخته می‌شود و در تاریخ 15 جولای سال گذشته از کلیسای جامع سانتیگو به سرقت رفته بود. این سند مهم تاریخی که یکی از کتاب‌های مرجع جهان غرب محسوب می‌شود.

سارقان کتاب قرون وسطایی در اسپانیا دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس 24 ، پلیس اسپانیا سارقان کتاب قرون وسطایی کلیسای جامع سانتیگو کومپوساتلا را که سال گذشته از این کلیسا به سرقت رفته بود را دستگیر کرد.

بنا به گفته وزیر کشور اسپانیا این سند مهم قرون وسطی که با عنوان «کودکس کالیختینوس» شناخته می‌شود در یکی از گاراژهای نزدیک به شهر «سانتیگو د کومپوستلا» یافت شد. محل اختفای این نوشته مهم تاریخی با دستگیری 4 تن از افرادی که در این دزدی دست داشتند، مشخص شد.

 

«کدکس کالیختینوس» یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های فرهنگی اسپانیا شناخته می‌شود و در تاریخ  15 جولای سال گذشته از کلیسای جامع سانتیگو به سرقت رفته بود. این سند مهم تاریخی که یکی از کتاب‌های مرجع جهان غرب محسوب می‌شود، تنها در مناسبت‌های خاص به نمایش در می‌آمد. برای نمونه این سند مهم تاریخی در بازدید پاپ بندیکت 14 از اسپانیا در سال 2010 به نمایش درآمد.

سارق اصلی این سند تاریخی یک مهندس برق بود و در جریان این سرقت همسر، پسر و دوست دختر پسرش به وی یاری رسانده بودند. در مخفیگاه این سارقین علاوه بر این سند تاریخی مهم، 1.2 میلیون یورو و اشیاء قیمتی دیگری که از داخل کلیسای جامع به سرقت رفته بودند نیز کشف شدند.

این سند مهم تاریخی از 225 صفحه تشکیل شده و تمامی صفحات آن از جنس پوست هستند. در داخل این کتاب نوشته‌هایی در مورد سنت جیمز و مسیر سفرهای زیارتی وی ترسیم شده است. نوشته‌های این اثر منتسب به پاپ کالیختو دوم، شخصی که سنت سفرهای زیارتی را در قرن 12 میلادی احیا کرد، هستند.

هم اکنون، نسخه بدل این اثر در محفظه شیشه‌ای در داخل کلیسای جامع قرار دارد و و بازدید‌کنندگان می‌توانند آن را مشاهده کنند.   

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول