اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی دشتی:

افزایش تعرفه برق واحدهای تولیدی مشکل‌ساز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی گفت: افزایش تعرفه برق واحدهای تولیدی در شهرستان دشتی موجب شده تولیدکنندگان در پرداخت هزینه‌های خود عاجز باشند و این امر مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده است.

افزایش تعرفه برق واحدهای تولیدی مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مجید مختاری صبح امروز در گردهمایی تولیدکنندگان و اصناف شهرستان دشتی اظهار داشت: اصناف شهرستان از نماینده عالی دولت انتظار دارند تا موضوع تعرفه برق واحدهای صنفی در شهرستان با توجه به گرمای 9 ماهه در استان بوشهر را برای واحدهای صنفی نظیر خواروبار و لبنیات، قنادان، بستنی‌فروشان، قصابان، واحدهای مواد پروتئین، غذاخوری و غذاهای بیرون بر و سوپرمارکت‌ها و تمام واحدهایی که از وسایل سرد کننده همچون یخچال و فریزر استفاده می‌کنند پیگیری کنند.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی افزود: انتظار اصناف این است تا بانک‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره از ورشکستگی این قشر از جامعه جلوگیری کنند.

مختاری تصریح کرد: میدان میوه و تره‌بار که سال گذشته بنا بود توسط بخش خصوصی به اتمام برسد به دلیل عدم توانایی متقاضی روی زمین مانده است که امیدواریم به شخص دیگری واگذار شود تا این میدان سر و سامان بگیرد.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان دشتی گفت: مجمع امور صنفی شهرستان دارای 13 اتحادیه است که در چهار رسته صنفی تولیدی، تولیدی خدماتی، خدمات فنی و توزیعی فعالیت عمده دارند.

مختاری افزود: در مجموع تعداد 2 هزار و 544 واحد صنفی در شهرستان زیرپوشش و نظارت این مجمع قرار دارند که یک دفتر نمایندگی مستقل در شهر کاکی با آغاز سال جدید ایجاد شده و تشکیلات مجمع و اتحادیه‌های صنفی برای 78 واحد صنفی فاقد پروانه کسب، ثبت مجوز قانونی فعالیت در شهرستان صادر و به طور کل برای 85 نفر ایجاد شغل کرده است.

وی ادامه داد: ما و تمام همکاران در اتحادیه‌ها ضمن همکاری با دولت در تمام زمینه‌ها تلاش خواهیم کرد که واحدهای صنفی جدید فاقد پروانه کسب را شناسایی و مجوز قانونی برای آنها صادر کنیم.

مختاری افزود: در کنار آن آموزش اصناف را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم که در این راستا در سال قبل و سال جاری مجمع امور صنفی اقدام به برگزاری 7 دوره کلاس آموزشی کرده که بیش از 557 نفر از اصناف آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با آگاهی و اطلاعات کامل وارد بازار شده‌اند و در حال فعالیت اقتصادی هستند.

وی یادآور شد: اصناف شهرستان دشتی با اتکا به این فرموده بزرگان، که کاسب حبیب خداست در عرصه ارائه خدمات به مردم گام محکم بر می‌دارند و خالصانه در خدمت نظام و منصفانه در خدمت مردم هستند.

رئیس مجمع امور صنفی دشتی نقش اصناف را در تمام محافل عبادی، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی عالی برشمرد و خاطر نشان کرد: برگ زرین این مجمع تقدیم 4 شهید از جامعه اصناف به انقلاب است.

مختاری یادآورشد: شهرستان دشتی در همکاری و همراهی مناسب با دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گام مثبتی برداشت و اصناف ما در اجرای این قانون حقا و انصافا به خوبی وارد میدان شدند و با همدلی و مدیریت مناسب توانستند دولت را در اجرای این گام بلند یاری دهند.

وی اضافه کرد: جامعه اصناف شهرستان دشتی منصف‌ترین، آرام‌ترین و بی‌تنش‌ترین جامعه صنفی در استان بوشهر هستند که با صفا و صمیمیتی که در آنها سراغ داریم در سطح استان بی‌نظیر و مثال‌زدنی هستند که در این میان آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند رفتار منصفانه با مشتری و ایجاد رابطه بر اساس اخلاق حسنه است.

مختاری افزود: اصناف شهرستان بزرگترین تشکل شغلی را دارند و عنصر جدایی‌ناپذیر از این جامعه هستند و بخش اعظم و تأثیرناپذیری از این جامعه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول