اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان:

وکلا باید بر حسن اجرای قانون حساس باشند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان گفت: وظیفه وکیل دادگستری تنها نیابت در انجام وکالت نیست و وکلا باید بر حسن اجرای قانون حساس باشند.

وکلا باید بر حسن اجرای قانون حساس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن صرام صبح امروز در بیست و ششمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری اصفهان تاکنون 26 دوره کارآموزی وکالت برگزار کرده است، اظهار کرد: این کانون تاکنون موفق به معرفی بیش از یک هزار و 500 وکیل پایه یک شده است.

وی افزود: در این دوره 60 نفر از کارآموزان دوره وکالت که در آزمون قبول شدند مراسم تحلیف را انجام می‌دهند.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با اشاره به اینکه کارآموزان دوره وکالت و با سوگند خود، قسم یاد می‌کنند که مدافع حق بوده و جز راستی و درستی را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود اعمال نکنند، گفت: با این سوگند آنها باید همواره در مسیر عدالت و حق‌خواهی همراه و هم‌گام مردم باشند.

وی با بیان اینکه براساس سوگندنامه وکالت، قانون اساسی، قانون آیین دادرسی مدنی در باب وکالت تسخیری و ... مشخص می‌شود، گفت: وظیفه وکیل دادگستری تنها نیابت در انجام وکالت نیست، بلکه یکی از وظایف اصلی وکیل دادگستری حساس بودن در خصوص عدالت و دفاع از حق در جامعه و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

صرام اضافه کرد: تنها شغلی که زندگی اشخاص به اندازه زیادی به زندگی حرفه‌ای آنها پیوند خورده شغل قضاوت و وکالت است، به طوری که در شغل وکالت و قضاوت زندگی شخصی و حرفه‌ای وکیل و قاضی به هم آمیخته است.

وی ادامه داد: وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس بوده و ناظر و شاهد بر حسن اجرای قوانین در محاکم و عموم جامعه باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول