اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناساندن فسیل‌های با ارزش هفت میلیون ساله

ایجاد 9 موزه صحرایی فسیل در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از ایجاد 9 موزه صحرایی فسیل در استان خبر داد.

ایجاد 9 موزه صحرایی فسیل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی صبح امروز در بازدید نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی از موزه صحرایی فسیل مراغه اظهار کرد: از این تعداد تعداد موزه صحرایی در مراغه و دو موزه صحرایی در ورزقان، با هدف شناساندن فسیل‌های با ارزش هفت میلیون ساله مهره‌داران منطقه به گردشگران ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه فسیلی مراغه و ورزقان به خاطر وجود فسیل‌های با ارزش مهره‌داران از مناطق مهم فسیلی در جهان است، افزود: سال گذشته بیش از 8 هزار گردشگر از منطقه فسیلی مراغه بازدید کرده‌اند.

* ایجاد مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی همچنین از اختصاص 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه خبر داد و افزود: علاوه بر این اعتبار امسال یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای ساماندهی موزه صحرایی فسیل مراغه اختصاص یافته است.

رئیسی با قدردانی از تلاش‌های نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: حضور بدون تشریفات دواتگری در منطقه فسیلی و مرکز تحقیقات فسیلی مراغه نشان از تلاش صادقانه وی برای عمران و آبادانی شهرستان مراغه است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول