اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

تبدیل سوخت نیروگاه شازند از مازوت به گاز را پیگیری می‌کنم

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: مشکل مردم اراک و شازند در استفاده نیروگاه از سوخت گاز به جای مازوت را با وزیر نفت حل خواهم کرد.

تبدیل سوخت نیروگاه شازند از مازوت به گاز را پیگیری می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجید نامجو ظهر امروز در سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیروگاه‌ها دو ظرفیت برای استفاده سوخت وجود دارد که یک ظرفیت مربوط به استفاده از سوخت گاز و ظرفیت دیگری مربوط به استفاده از مازوت است و این محدودیت‌ها هستند که مشخص می‌کنند نیروگاه‌ها از کدام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های فراوانی از سوی نمایندگان مردم شهرهای اراک و شازند در مجلس و همچنین مسئولان استانی برای تغییر سوخت نیروگاه شازند صورت گرفته و با توجه به حساسیتی که مردم این دو شهر دارند به محض بازگشت به تهران موضوع را با وزیر نفت در میان گذشته و تلاش خواهیم کرد استفاده حداکثری از سوخت گاز در نیروگاه برای تولید به کار گرفته شود.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در حال پیگیری نصب سیستم فیلترینگ نیروگاه است و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

نامجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اکنون 37 درصد از جمعیت کشور از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند که با ایجاد برنامه‌های مالی و استفاده از توان بخش خصوصی، مشارکت مردمی و شوراها شاهد تغییرات گسترده‌ای در این بخش خواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت دو برابر بودن جریمه‌های مصرف نسبت به تشویقی‌‌ها خاطر نشان ساخت: این موضوع را در سطح وزارتخانه مطرح خواهم کرد، اما وزارت نیرو همواره به دنبال این است با استفاده از راهکارهای تشویقی مردم را نسبت به مصرف صحیح انرژی تشویق کند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول