اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

سوخت نیروگاه حرارتی شازند به زودی از مازوت به گاز تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از تبدیل سوخت نیروگاه حرارتی شازند از مازوت به گاز به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی ظرف دو ماه آینده خبر داد.

سوخت نیروگاه حرارتی شازند به زودی از مازوت به گاز تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در مراسم بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب اراک اظهار داشت: به همت دانشمندان و متخصصان داخلی زمینه تبدیل سوخت مازوت به بنزین فراهم شده و ظرف دو ماه آینده با تحقق این رویداد مهم و جایگزینی سوخت گاز برای نیروگاه شاهد کاهش آلایندگی هوا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا، خدمت‌رسانی مطلوب به مردم و صرفه‌جویی انرژی دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: طی دولت نهم اقدامات بسیار ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف کشور در زمینه‌های گوناگون صورت گرفته که افزایش حجم سرمایه‌گذاری در استان به بیش از 380 هزار میلیارد ریال بخشی از این اقدامات است.

شعبانی‌فرد تاکید کرد: دولت با وجود تحریم‌‌ها و تهدیدهای شدید دشمنان در بخش انرژی خدمات بسیار ارزنده‌ای به کشور ارائه داده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان مرکزی افزود: استان مرکزی با دارا بودن دو پست برق مهم شامل انجیرک و شازند پایدارترین شبکه برقی را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی گفت: امروز شرایط کشور شرایط بسیار سخت و ویژه‌ای است که باید با همدلی و همراهی یکدیگر این شرایط سخت را پشت سر گذاشت.

گفتنی است در این مراسم پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به عنوان یکی از طرح‌های زیست محیطی بزرگ و پیشرفته کشور با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه به ظرفیت تصفیه فاضلاب جمعیتی معادل 250 هزار نفر با هدف تصفیه فاضلاب شهر اراک احداث شده و می‌تواند در هر شبانه‌روز 58 هزار مترمکعب فاضلاب را به روش لجن فعال تصفیه کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول