اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته جاری در اصفهان

همایش توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان از برگزاری همایش سراسری مدیریت، توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تیرماه سال جاری در اصفهان خبر داد.

همایش توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا مولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش سراسری مدیریت، توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش در روز سه شنبه 27 تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تحقق شعار امسال و تعیین راهبردها، سیاست‌های کلان توسعه و سرمایه‌گذاری و پرو‍ژه‌های مهم و تأثیرگذار در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان دانشت و افزود:  تشریح و ارائه طرح جامع گردشگری استان و طرح جامع گردشگری محور زاینده رود نیز به عنوان اسناد فرادست و برنامه‌های کلان سرمایه‌گذاری استان از اهداف دیگر این همایش است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه مخاطبان این همایش از سراسر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری و با تاکید بر ذی‌نفعان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سازمان‌های ذی‌ربط به ویژه دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان هستند، اضافه کرد: از میان این ارگان‌ها، حوزه مدیریت شهری، شهرداری، دهیاری و بخشداری‌ها در اولویت بیشتری قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال شهرداری‌های استان در احداث کمپ‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری، در این همایش کارگاه آموزشی با عنوان نقش کمپ در توسعه گردشگری و خدمات شهری برگزار می‌شود.

مولایی تصریح کرد: امید است بتوان پس از برگزاری چنین همایشی الگوی مناسبی با هدف تشریح اسناد فرادست توسعه و توانمندسازی مدیران و برنامه‌ریزان ارائه دهیم.

*کارگروه توسعه گردشگری کشور اتفاق‌های خوبی را در این حوزه رقم می‌زند

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سه حوزه میراث فرهنگی پیوستگی فراوانی با یکدیگر دارد، گفت: همین امر لزوم سرمایه گذاری در  حوزه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را می‌طلبد که در این راستا از اواخر سال 86 معاونت سرمایه گذاری در میراث فرهنگی شکل گرفت تا به نوعی بخش خصوصی سکان‌دار محور عملیاتی سازمان شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان یادآور شد: در هفته گذشته نیز با حضور چهار معاون رئیس جمهور، هشت وزیر و رئیس بانک مرکزی برای نخستین بار کارگروه توسعه گردشگری تشکیل شد تا سیاست‌گذاری لازم را در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه را انجام دهد تا اتفاق‌های خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی بیان داشت: صنعت گردشگری به واسطه چتری بودن نهادها و سازمان‌های زیادی در توسعه و پیشبرد اهداف کلان آن دخیل هستند، بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید با اهتمام و جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

مولایی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری استان اصفهان پس از 10 سال کار مطالعاتی تدوین شده است، اظهار کرد: این طرح به نوعی تدوین شده که سرمایه‌گذاران را برای احداث زیرساخت‌های گردشگری تشویق می‌کند.

*طرح گردشگری رودخانه زاینده رود یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های میراث طبیعی است

وی همچنین با بیان اینکه استان اصفهان حدود 20 هزار اثر تاریخی را در خود جای داده و این در حالی است که جاذبه‌های طبیعی فراوانی نیز برخوردار است، گفت: یکی از این جاذبه‌های طبیعی حاشیه رودخانه زاینده رود است که در همین راستا یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های میراث طبیعی کشور با عنوان طرح گردشگری رودخانه زاینده رود تهیه شده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سفرهای ارزان قیمت و یک روزه در اصفهان خواهان زیادی دارد، گفت: در این زمینه تنها تأسیساتی که می‌تواند خدمات خوبی به چنین گردشگران ارائه کنند، کمپینگ‌ها هستند.

وی بیان داشت: در دو سال اخیر هیچ برنامه مدونی برای کمپینگ‌ها در حوزه‌های دانشگاهی و سازمان‌های مربوطه تدین نشده است که برای روشن ساختن ضوابط کاری و ساختاری برنامه‌ای را برای کمپینگ‌های اقامتی در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول