اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا:

نیروی انتظامی به تنهایی ناجی بدحجابی در جامعه نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی در سطح کشور به اندازه توانش برای برطرف کردن مشکل بدحجابی یا بی‌حجابی تلاش می‌کند ولی نباید انتظار داشت که این مشکل فقط به دست نیروی انتظامی برطرف شود.

نیروی انتظامی به تنهایی ناجی بدحجابی در جامعه نیست

اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی حال حاضر جهان منجر به افزایش نیاز بشر و به دنبال آن مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی مردم جوامع مختلف شده است.

وی با بیان اینکه به هم ریختگی شرایط اقتصادی در جهان موجب افزایش جرم می‎شود، گفت: این مسئله تنها مختص کشور ایران نیست و کسی که امکان رفع نیاز اقتصادی‌اش را نداشته باشد با دست زدن به جرم می‌خواهد از طرق مختلف نیاز خود را برطرف کنند.

احمدی مقدم با اشاره به تحرکات اقتصادی دشمن، افزود: ظرفیت و توان کشور آنقدر بالاست که در همه شرایط شاهد ارتقای سطح امنیتی هستیم، از نظر آماری ایران در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته روند بهتری داشته که این مسئله نشان‌دهنده این است که تحریم‌ها مانع کار امنیتی و انتظامی نمی‏شود.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم که هیچ جرمی صورت نمی‌گیرد بلکه نظر ما این است که فهم و درک مردم خیلی بالاست و می‌دانند که در این شرایط اقتصادی راه برطرف کردن احتیاجات وقوع جرم نیست.

وی با اشاره به فعالیت پلیس بانکی و جرائم اقتصادی، اضافه کرد: پلیس جرائم اقتصادی می‎تواند وابسته به وزارت اقتصاد باشد که در صورتی که اعلام نیاز کند، پلیس به همکاری با وزارت اقتصاد و یا هر بخش دیگر خواهد شتافت.

احمدی مقدم امنیت کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر از نظر امنیتی مسئله خاص و بحرانی در کشور وجود ندارد، تنها در برخی از استان‌ها به ویژه در جنوب کشور با معضل قاچاق کالا مواجه هستیم که رفع این معضل نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد تا اصلاح موقعیت شود، بطوری‌که مقرر شده است تا پایان سال بخش مهمی از تجهیزات و خدمات در تمام بخش‎ها به‌ویژه در بخش دریا مستقر شود.

*مشکل بدحجابی تنها به دست نیروی انتظامی برطرف نمی‎شود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معضل بدحجابی در کشور، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در سطح کشور به اندازه توانش برای برطرف کردن مشکل بدحجابی یا بعضا بی‌حجابی تلاش می‌کند ولی نباید انتظار داشت که این مشکل فقط به دست نیروی انتظامی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه ناهنجاری‌ها همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان را می‎طلبد و مجموعه اقدامات در کنار حضور نیروی انتظامی موجب شده تا روند پس‌روی کمتر و تا حدی نیز بهبودی نسبی حاصل شود.

*نیروی انتظامی شایسته‌سالار است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه چرا فرمانده نیروی انتظامی این استان از افراد بومی استان انتخاب نشده است، گفت: با توجه به اینکه نیروهای این استان عمدتاً جوان هستند، انتخاب فرمانده قدری دشوار بود.

وی به شایسته‌سالاری و استعدادیابی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: کشف استعداد باید به گونه‌ای صورت بگیرد که نردبان ترقی فرد باشد، نیروی انتظامی یک واحد ملی است و محلی‌گرایی در این سیستم به حداقل می‎رسد.

در پایان این مراسم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از خدمات صادقانه سردار عبدالرضا آقاخانی پس از سه سال فعالیت در سمت فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تجلیل کرد و اسرافیل جعفری که پیش از این فرمانده حفاظت اطلاعات استان البرز را برعهده داشته است به عنوان فرمانده جدید ناجای این استان معرفی شد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول