اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازخوانی یک معمای تاریخی در آمریکا -۳

فیلمبردار ۱۱ سپتامبر: ساختمان‌ تجارت جهانی، قبل از حمله تخلیه شده بود+عکس

خبرگزاری فارس: فیلمبردار اصلی یازده سپتامبر از موارد مشکوکی که در زیر زمین یکی از ساختمان‌های تخریب شده مشاهده کرده است، پرده برمی‌دارد و اذعان می‌کند بخش‌های امنیتی این ساختمان‌ها از قبل تخلیه شده بودند.

فیلمبردار ۱۱ سپتامبر: ساختمان‌ تجارت جهانی، قبل از حمله تخلیه شده بود+عکس

به گزارش فارس، مستندات جدیدی که پس از واقغه 11 سپتامبر بر اساس تحقیقات مستقل و مستند صورت گرفت علی‌رغم آنکه از لحاظ زاویه دید و روشهای پژوهشی با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشتند، همگی در یک نقطه مشترک بوده‌اند: تبیین‌های رسمی ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا درباره این واقعه، درست نبوده‌اند.

«کورت ساننفیلد»، فیلمبردار اصلی دولت آمریکا در حادثه 11 سپتامبر و مدیر بخش رسانه‌ای «سازمان مدیریت در شرایط اضطرار» آمریکا (که از سازمان‌های تابعه آژانس امنیت ملّی آمریکا است) به واسطه منصبش و همچنین فیلم‌های منتشرنشده‌ای که از این حادثه در اختیار دارد، یکی از مهمترین ردکنندگان گزارش‌های رسمی آمریکا در این خصوص بوده است. 

«ساننفیلد» به خاطر تهدیدهای آمریکا به همراه خانواده‌اش پناهنده آرژانتین شده است و دو سال پیش (آگوست 2010 مصادف با شهریور 89) دولت آمریکا خواهان استرداد وی به آمریکا شد، اما آرژانتین با این درخواست موافقت نکرد.

در این گزارش که نگاهی دقیق‌تر به حادثه 11 سپتامبر در آمریکا است سعی کرده‌ایم مستندات و مستدلات مربوط به این واقعه را بار دیگر از زاویه‌های دید متفاوت ببینیم.

در بخش‌های اول و دوم این گزارش، بخش‌هایی از مصاحبه کورت‌ساننفیلد با پایگاه خبری «ولتایرنتورک» را مورد بررسی قرار دادیم. «ساننفیلد» در بخش اول از تلاش دولت آمریکا برای حذف او  از جریانات 11 سپتامبر گفت و به تهدیداتی اشاره کرد که مقامات آمریکا پس از آگاه شدن از مدارکش متوجه او کرده بودند.

در قسمت دوم وی درباره آنچه از فروریختن ناگهانی ساختمان شماره 7 تجارت جهانی مشاهده کرده بود سخن گفت و اظهار کرد این ساختمان با بمب داخلی منفجر شده بود.

در این قسمت، موارد دیگری که وی شاهد آن بوده است را پی می‌گیریم.  

ساننفیلد در حال فیلمبرداری از بقایا و آوارهای ساختمان اداره گمرک آمریکا (ساختمان شماره 6)

 

...ساننفیلد درباره یکی از موارد مشکوک دیگری که با آن مواجه شده است توضیح می‌دهد و می‌گوید هنگامی که برج شمالی فرو ریخت، ساختمان شماره 6 (ساختمان اداره گمرک آمریکا) نیز منفجر شد و به خاکستر تبدیل شد. بخش اعظمی از سطوح زیرزمینی این ساختمان نیز تخریب شد؛ ساننفیلد توضیح می‌دهد که هنگام فیلمبرداری از این ساختمان، در یکی از بخش‌های زیر زمینی آن با یک تأسیسات امنیتی مواجه شده که در دیوار خاکسترشده‌اش یک صفحه کلید امنیتی وجود داشته است.

 

ساننفلد به مناطق زیرزمینی ساختمان شماره 6 نزدیک می‌شود.

چنانکه ساننفیلد توضیح می‌دهد دیوار کاملا تخریب شده بوده و بنابراین آنها می‌توانستند با چراغ قوه‌هایشان به داخل این ساختمان امنیتی بروند. وی می‌گوید در این ساختمان بجز چند قفسه خالی، هیچ چیز دیگری غیر از گرد و خاک و غبار وجود نداشت. بنابراین سؤالی که فیلمبردار اصلی 11 سپتامبر می‌پرسد این است که این بخش امنیتی ساختمان چرا خالی بوده و عمل تخلیه آن چه زمانی انجام شده است.

ساننفیلد توضیح می‌دهد عمل تخلیه این بخش ساختمان نمی‌توانست بعد از فروریختن آن انجام شده باشد، چرا که برای تخلیه محتویات اطاقکی به ابعاد 15 متر در 15 متر،  نیاز به کامیونی بزرگ بود و بعد از فروریختن ساختمان‌ها کل مسیرهای عبور و مرور در اطراف خیابان‌های ساختمان شماره 6 به طوری مسدود شده بودند که هیچ کامیونی نمی‌توانست از آن عبور کند؛ وی نتیجه می‌گیرد عمل تخلیه بایستی قبل از حمله انجام شده باشد.

خرابه‌های ساختمان اداره گمرک آمریکا (شماره 6)؛ تخلیه این ساختمان نمی‌توانسته بعد از انفجار صورت گرفته باشد.

از جمله مستندات دیگری که وی به آن اشاره می‌کند اطمینان خاطر سازمان سیا از ایمن ماندن اسنادی بوده است که در یکی از اداره‌های مخفی‌اش در ساختمان شماره 7 داشته است.

وی می‌گوید بعد از یازده سپتامبر افشا شد که بزرگترین اداره پنهانی سازمان سیا در خارج از واشنگتن، داخل ساختمان شماره 7 پنهان بوده است؛ این ساختمان محل انجام عملیات جاسوسی توسط سازمان سیا از دیپلمات‌های سازمان ملل و انجام عملیات ضد تروریستی و ضد اطلاعاتی بوده است.

بعد از اینکه مشخص شد سازمان سیا در ساختمان شماره 7 تجارت جهانی تشکیلات مخفی داشته است یکی از سخنگویان این سازمان گفت تیم ویژه‌ای روانه محل انفجار شده است تا خرابه‌ها را پاکسازی کنند و اسناد مخفیانه و گزارش‌های اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند؛ ساننفیلد می‌گوید وی در حالی این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد که میلیون‌ها ورق کاغذ پخش خیابان‌ها بود. علی‌رغم این سخنگو ی سازمان سیا در همان زمان گفت: «کاغذهای زیادی [از سازمان سیا] در آنجا نیست.

 

سوننفیلد دریافت که اطاقک بزرگ زیر ساختمان 6 کاملا تخلیه شده بود. این اطلاعات با توجه به ماده منفجره‌ای که در ساختمان شماره 6 یافت شد، حائز اهمیت است. به نظر می‌رسید بخش زیر زمین ساختمان گمرک آمریکا با این ماده منفجره، تخریب شده بود تا شواهدی از تخلیه آن بر جای نماند.

 

اداره گمرک آمریکا نیز، چنانکه ساننفیلد می‌گوید، در این مورد تناقض‌گویی بزرگی داشته است؛ این اداره بعد از 11 سپتامبر اعلام می‌کند که گرمای ناشی از انفجار ساختمان 6 چنان بالا بوده است که تمام اسناد موجود در گاو صندوق اسناد این اداره آتش گرفته و به خاکستر تبدیل شده است.

علی‌رغم این، همین اداره چند ماه بعد اعلام می‌کند که توانسته است بعد از بازیابی معجزه‌آسای اسناد از داخل گاوصندوق، یک شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر و پولشویی را منهدم کند. اسنادی که این اداره در کمال تعجب توانسته بازیابی کند، نوارهای کاست تلفن‌های کنترل‌شده بوده که کاملا به گرما حساس هستند!

 

نمایی از داخل ساختمان شماره 6

«ساننفیلد» تأکید می‌کند که یافته‌های محققان دیگری که با روش‌های علمی در مورد یازده سپتامبر تحقیق کرده‌اند نیز آنچه او شاهد آن بوده است را تأیید و تقویت می‌کنند. ضمن اینکه 41 نفر از مقامات قبلی و نیروهای اطلاعاتی آمریکا نیز تبیین‌های رسمی ارائه شده توسط آمریکا را رد کردند.

ساننفیلد که اکنون آمریکا را «تنها امپریالست سلطه‌جوی» دنیا می‌داند می‌گوید مردم در آرژانتین با حمایت‌های آشکار از او، مخالفتشان را با سیاست‌های سلطه‌گرانه و مداخله‌جویانه آمریکا اعلام می‌کنند.

وی در این باره می‌گوید: «دیکتاتوری نظامی سالهای پیش آرژانتین و اینکه این دیکتاتوری مورد حمایت سازمان سیا بود، هنوز در حافظه جمعی اکثر مردم اینجا زنده است.»

«آنها به خوبی شکنجه‌گاهها، زندان‌های مخفی، هزاران نفری که به خاطر ابراز عقایدشان ناپدید شدند و سایه افکندن هراس بر زندگی هر روزه‌شان به خاطر می‌آورند. اینها می‌دانند که آمریکا امروزه باز هم همان کارهای سابق را انجام خواهد داد و برای دستیابی به منافع سیاسی و اقتصادی خودش به کشوری دیگر حمله خواهد کرد و سپس رسانه‌ها را با بهانه‌های جعلی دستکاری خواهد کرد تا فتوحاتش را توجیه کند».

ساننفیلد در پایان این گزارش تأکید می‌کند قصد دارد نوارهای ویدئویی که در اختیار دارد را به دست کارشناسان امر بدهد تا آنها بتوانند به وی در افشای حقیقت 11 سپتامبر کمک کند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول