اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

فعالیت دانشکده داروسازی گیلان از سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت دانشکده داروسازی و موافقت پذیرش دانشجو در رشته‌ داروسازی در سال 92 خبر داد.

فعالیت دانشکده داروسازی گیلان از سال 92

حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان، اظهار کرد: به استناد رای صادره در دویست و هفدهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در 17 تیر جاری با راه‌اندازی رشته دکترای عمومی داروسازی با ظرفیت پذیرش 30 دانشجو برای یک دوره موافقت به عمل آمده است.

وی افزود: از سال 80 دانشگاه علوم پزشکی به دنبال تاسیس دانشکده داروسازی بودیم و با توجه به ظرفیت‌های موجود استان در زمینه داروسازی و وجود چهارکارخانه داروسازی و 290 داروخانه و بهره‌مندی گیلان از رشته‌های شیمی عالی و بیوشیمی در دانشگاه‌های گیلان و علوم پزشکی و نیز وجود بسترهای مناسب در زمینه‌ پرورش داروهای گیاهی در گستره جغرافیایی این استان، تاسیس دانشکده داروسازی امری ضروری به نظر می‌رسید.

به گفته قائم مقام وزیر بهداشت در گیلان نخستین موافقت راه‌اندازی دانشکده داروسازی در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مهر ماه 89 به گیلان به صورت شفاهی صادر شد.

وی ادامه داد: با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان، استاندار گیلان و موافقت نهایی شورای گسترش دانشگاه‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 17 تیر جاری مجوز نهایی تاسیس دانشکده داروسازی با ظرفیت پذیرش 30 دانشجو در سال به دانشگاه علوم پزشکی گیلان صادر شد.

بهبودی درباره پذیرش دانشجو در دانشکده داروسازی ابراز کرد: این دانشگاه از بین پذیرفته شدگان در کنکور سال 1391 تعداد 30 نفر را برای تحصیل در رشته داروسازی می‌پذیرد.

وی، این اقدام در پذیرش دانشجو را برای تکمیل شدن زنجیره توانمندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان قطب پزشکی کشور دانست و تصریح کرد: این امر می‌تواند در توسعه پایدار سلامت استان نقش بسزایی ایفا کند.

بهبودی، سایت دانشگاهی لاکان دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مکان دانشکده داروسازی استان عنوان کرد و گفت: گیلان با داشتن کارخانه‌های تولید دارو از جمله سبحان انکولوژی تنها واحد صنعتی تولید دارو در زمینه تولید داروهای ضد سرطان و نوترکیب در سطح خاورمیانه بوده که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی، راه‌اندازی دانشکده داروسازی را موجب برقراری ارتباط بین دانشجو و کارخانه‌های تولید دارو در استان ذکر کرد و یادآور شد: این امر زمینه انجام پروژه‌های مشترک و ارتقای سطح علمی منطقه را فراهم می‌کند و ظرفیت‌های پزشکی استان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول