اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد عنوان کرد

"امر به معروف و نهی از منکر" راهکار اصلی در مقابله با بدحجابی

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب گفت: راهکار و راهبرد اصلی در موضوع عفاف و حجاب باید امر به معروف و نهی از منکر باشد.

"امر به معروف و نهی از منکر" راهکار اصلی در مقابله با بدحجابی

به گزارش خبرگزاری فارس ازمشهد، حسن موحدیان عصر امروز در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس خراسان رضوی، با اشاره به اجراشدن طرح تعطیلی اصناف در ساعت 12 شب اظهار داشت: این طرح کارشناسی شده نبود چراکه ضمن برقراری امنیت می بایست به حقوق مردم به ویژه به اظهار رضایت مردم نیز احترام گذاشته شود و این شرط دین است.

وی رضایت کامل مردم را حائز اهمیت دانست و افزود: نباید با برخی اقدامات مردم را محدود کنیم، نظم و انضباط تنها به تعطیلی اصناف در 12 شب نیست بلکه باید اظهار رضایت‌های مردم نیز مورد اهمیت واقع شود تا شاهد نظم و انضباط باشیم.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: از طرفی باید توجه شود که مشهد شهری زائر پذیر است و نمی توان در ساعت 12 اصناف را تعطیل کردچرا که در تمام ساعات شبانه روز رفت و امد در مشهد انجام می شود.

وی در ادامه با وضعیت کشف رود گفت: در موضوع کشف روز اعتبارات خوبی تخصیص داده شد و در حال حاضر نیز مشغول به پاکسازی هستیم ولی در عین حال با کسانی که از فاضلاب خام استفاده کنند برخورد‌ می‌کنیم.

موحدیان همچنین از احداث پارک خطی در حاشیه کشف رود خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر اوضاع کشف رود بحرانی نیست چرا که شورای بهداشت مشهد نیز در بحث کشف رود بسیار حساس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب خاطرنشان کرد: در ارتباط با عفاف و حجاب راهبرد دین امر به معروف و نهی از منکر است، پس باید توجه داشت که اگر امر به معروف ترک شود اراذل و اوباش جامعه را در دست خواهند گرفت.

فرماندار مشهد تصریح کرد: بنابراین در این راستا باید راهبرد و راهکار اصلی ما نیز امر به معروف و نهی از منکر باشد که این درحالی است که امروز متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد و از طرفی شاهد برخی خلاها نیز در موضوع عفاف و حجاب هستیم.

وی افزود: البته جامعه نیز نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و خود مردم هم باید در امر به معروف و نهی از منکر سهیم بوده و خود آنها نیز با دلسوزی نسبت به افراد به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

موحدیان یادآور شد: باید نوع برخوردها و تذکرات به صورتی باشد که سبب ناراحتی شدید افراد نشود چراکه با خشونت نمی‌توان افراد را تربیت و اصلاح کرد. البته یک سری ناهنجاری‌هایی را در جامعه شاهدیم که نیاز است با آنها برخورد کنیم که این برخورد هم باید در راستای اصلاح و تغییر رفتار افراد باشد.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول