اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

حفاظت از میراث فرهنگی ایران دغدغه‌ای فراملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: حفاظت از میراث فرهنگی ایران دغدغه‌ای فراملی است.

حفاظت از میراث فرهنگی ایران دغدغه‌ای فراملی است

محسن مصلحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره ادعای برخی افراد مبنی بر متخصص نبودن کارشناسان میراث فرهنگی و عدم استفاده از افراد با تجربه در کنار آنها اظهار کرد: تلاش این سازمان همواره بر این بوده است که از تمام متخصصان در کار خود استفاده کند و به همین منظور در شورای مشورتی و فنی این سازمان از افراد به نام در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کنار برخی از اساتید دانشگاه هنر استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد از تجربه سی ساله در کار خود در کنار تحصیلات آکادمیک در داخل و خارج کشور برخوردارند، افزود: کارنامه این افراد که به خوبی گویای تجربه و تخصص آنها در زمینه کاری خود و تجارب مدیریتی است، بر همگان مشخص است، ضمن اینکه آنها در زمینه‌های علمی و فنی حرفی برای گفتن دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه این افراد سرآمد سرمایه‌های انسانی در حوزه میراث فرهنگی هستند، گفت: افرادی مانند دکتر جبل‌عاملی، مهندس منتظر و قوام‌فر، دکتر امین‌پور سیاست‌گذاران مرمت و بازسازی و ناظران عالی بناها هستند که در کنار هر طرح سنگین در حوزه میراث مانند مرمت مدرسه چهارباغ، گنبد مسجد امام (ره)، بنای عالی‌قاپو و عمارت چهل‌ستون تنها این افراد می‌توانند اظهار نظر کنند و بدون طرح و برنامه این افراد، سازمان دست به هیچ کاری نمی‌زند.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعای برخی، بسیاری از کارشناسان سازمان در زمینه میراث فرهنگی در سطح کشور تجربه داشته و سپس به تحصیل در این زمینه پرداخته‌اند، ادامه داد: تنها تجربه صرف به شکل کارهای تکراری و بدون پیش‌زمینه مطالعاتی نمی‌تواند به میراث فرهنگی کمک کند.

مصلحی تاکید کرد: این موضوع مسلم است که از دیگر طرح‌های سازنده در زمینه میراث فرهنگی نیز استقبال و این موارد در شورای فنی و سیاست‌گذاری سازمان مطرح می‌شود اما آیا صحیح است که جای افرادی که هم زمینه علمی و هم تجربی در حوزه میراث دارند را با افرادی که تنها ایده‌ای در این باره دارند، عوض کنیم؟

‌تیتر رسانه‌ها درباره میراث فرهنگی یک‌سویه است

وی با بیان اینکه تیتر بسیاری از رسانه‌ها درباره میراث فرهنگی از یک‌سونگری ناشی می‌شود، گفت: درباره عدم مشورت برخی رسانه‌ها با افراد واقعاً متخصص و یا کارشناسان سازمان، درباره میراث فرهنگی و اکتفا کردن یک‌سویه به حرف برخی افرادی که عنوان می‌کنند جزو کارشناسان یا دوست‌داران میراث فرهنگی هستند، گله‌مند هستم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: روال طبیعی کار بر این است که پس از شنیدن نظرهای دوستداران میراث فرهنگی از نظر کارشناسان صائب و مسئولان سازمان مربوطه نیز استفاده کنیم.

‌حفاظت از میراث فرهنگی ایران دغدغه‌ای فراملی است

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی متعلق به تمام مردم جهان است و باید با دیدی فراملی دغدغه تمام انسان‌ها قرار گیرد بنابراین دوست‌داران آن می‌توانند انتقادهای خود را در این زمینه به سازمان ارائه کنند.

مصلحی با بیان اینکه برای مرمت بناهای تاریخی از خرد جمعی استفاده می‌شود، ادامه داد: ما به نسل‌های آینده و تاریخ پاسخ‌گو هستیم و این بناها امانتی در دست ماست، بنابراین گاهی لازم است در سطح ملی درباره مسائل میراث فرهنگی اصفهان برنامه‌ریزی ‌کنیم و هر جا این موضوع پاسخ‌گو نبوده در سطح بین‌المللی برای رفع مشکلات میراث مشورت می‌کنیم.  

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول