اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد:

مشهد یکی از قطب‌های اصلی نشر و چاپ کتاب در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: یکی از قطب‌های اصلی نشر و چاپ کتاب در کشور مشهد است.

مشهد یکی از قطب‌های اصلی نشر و چاپ کتاب در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم دبیری صبح امروز در مراسم گشایش بازار کتاب ناشران کتاب گلستان در مشهد اظهار کرد: این مراسم با شروع ماه مبارک رمضان هم‌زمان شده که امیدوارم سبب خیر و برکت برای اهل فرهنگ و هنر باشد.

وی تصریح کرد: در خیابان دانشگاه مشهد کتاب‌فروشی‌های متعددی وجود داشت که متاسفانه امروز کم‌تر شاهد این مراکز هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مشهد افزود: به زودی زیرگذر پارک ملت به مقوله کتاب اختصاص پیدا می‌کند که با رایزنی‌های لازم با مسئولان شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

دبیری ادامه داد: در مشهد نهادهای زیادی در ارتباط با کتاب فعالیت می‌کنند که جمعه بازار کتاب خیابان مدرس و منطقه امامت، شب بازار کتاب و چند نمایشگاه دیگر نیز از جمله این موارد است، علاوه بر این در حال ارزیابی هستیم که در پارک‌ها و میادین مختلف شهر مراکزی را به این موضوع اختصاص دهیم.

وی در مورد مراکز کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: وجود 32 کتابخانه در شهر بزرگ مشهد بسیار اندک است و در همین ارتباط مراکز مناسبی برای عرضه کتاب نداریم که شهرداری باید در مسیر زائران و در کنار بنگاه‌های اقتصادی اقدام به احداث امور فرهنگی بیشتری اقدام کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: طی 2 سال گذشته اقدام به ایجاد بانک اطلاعات اهل قلم کردیم اما با وجود اینکه هنوز اطلاع‌رسانی جامعی انجام نشده است، حدود 10 هزار نفر به عنوان ورودی اطلاعات اهل قلم در این مرکز ثبت شده است.

دبیری تاکید کرد: حدود 400 موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی در مشهد فعالیت می‌کنند که سرمایه اجتماعی بزرگی برای شهروندان به شمار می‌رود.

وی اطلاع‌رسانی گشایش بازار کتاب ناشران گلستان در مشهد را توسط اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول