اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتاب و کتاب‌خوانی وزارت ارشاد:

خراسان‌رضوی دومین قطب چاپ کتاب‌های مذهبی در ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خراسان‌رضوی دومین قطب چاپ کتاب‌های مذهبی در ایران است.

خراسان‌رضوی دومین قطب چاپ کتاب‌های مذهبی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اللهیاری صبح امروز در مراسم گشایش بازار کتاب ناشران کتاب گلستان در مشهد در ارتباط با مشکلات گرانی کاغذ اظهار کرد: مشکل گرانی کاغذ برای ناشران با همکاری مسئولان مربوطه برطرف می‌شود.

رئیس اداره کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه در حوزه مطالعه و کتابخانه وضعیت ما در دنیا مطلوب است اما باید در فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور بیش از پیش کار کرد تا این مهم نیز گسترش یابد.

وی در ادامه به افتتاح بازار کتاب گلستان مشهد اشاره کرد و افزود: اغلب شهرهای ایران نیازمند چنین بازارهایی است که امیدوارم شاهد افتتاح این‌گونه بازارها در شهرهای دیگر باشیم.

در ادامه این مراسم، محمد راشد مدرس دانشگاه، اساسی‌ترین مشکل را بی‌توجهی جوانان به فرهنگ ملی دانست و افزود: با اندیشه‌گریزی که ایجاد شده، درک جوانان از آثار پایین آمده و باید مسئولان به دنبال راه چاره باشند.

وی گفت: ساختاری که از بیرون مرزها به ما انتقال داده می‌شود شایسته فرهنگ ایران نیست و در گذشته جامعه‌ای بسیار متحرک و پویا داشتیم که امروز به دنبال آن هستند که آنچه که داریم را از ما بگیرند.

مدرس دانشگاه در مورد فاصله مردم با کتاب‌خوانی گفت: ما نسبت به گذشته از کتاب‌خوانی فاصله گرفته‌ایم به گونه‌ای که طبق آمار برای هر 260 نفر یک کتاب‌فروشی وجود داشت، اما اکنون برای هر 4 هزار و 500 نفر یک کتاب‌فروشی است.

راشد افزود: این فاصله ایجاد شده نشان می‌دهد سرعت ارتباط و دیگر موارد سبب شده جوانان از کتاب فاصله بگیرند.

مدرس دانشگاه اظهار کرد: این مرکز گشایش یافته اگر بتواند جلسات هفتگی کتاب، نقد و رونمایی از آثار مولفان را برگزار کند ما با تمام توان آماده همکاری هستیم.

وی افزود: امروز در برخی موارد متاسفانه به جای فکر کردن دقیق به چالش‌های جامعه در حال وارد کردن تفکر از بیرون مرزهای کشور هستیم که نتیجه آن تخریب تفکر سنتی ما است.

راشد دلیل اصلی تخریب تفکر سنتی و خنثی‌گری در این مورد را ارتباط سریع امروزی جوانان با فرهنگ وارداتی غرب دانست.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول