اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور:

تبریز قطب گردشگری سلامت کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مشورتی گردشگری کشور گفت: شهر تبریز به دلیل دارا بودن موقعیت برجسته پزشکی در کشور، با راه‌اندازی و توسعه مراکز تخصصی، به قطب گردشگری سلامت در کشور تبدیل می‌شود.

تبریز قطب گردشگری سلامت کشور می‌شود

تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی دارای امتیازات بالقوه‌ای در زمینه گردشگری سلامت است که با تمرکز بر روی این امکانات، می‌تواند به صورت موفق وارد عرصه توریسم‌درمانی شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در حال حاضر قطب مهم توریسم‌درمانی شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود، از ایجاد و راه‌اندازی و توسعه مراکز تخصصی پزشکی در استان خبر داد.

محمدی راه‌اندازی مرکز آی پی سی به عنوان مرکز بین‌المللی اقامتی و درمان بیماری توسط بخش خصوصی را مهم‌ترین پروژه در حال اجرای استان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز، گردشگران سلامت ورودی به استان دیگر مشکلی از لحاظ اسکان نخواهند داشت.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با اشاره به اینکه سالانه مسافران بسیاری از کشورهای همجوار از جمله جمهوری آذربایجان و ترکیه برای درمان راهی تبریز می‌شوند، اجرای این طرح را گامی اساسی در تبدیل تبریز به قطب گردشگری سلامت کشور اعلام کرد.

محمدی تصریح کرد: هزینه درمان در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی بسیار هنگفت است و ساخت مراکزی همچون مرکز آی پی سی از روش‌های متداول برای کاهش هزینه‌های درمانی به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر نقش مراکز بین‌المللی بیماری در گسترش صنعت گردشگری و رونق اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص استان، توجه به صنعت توریسم پزشکی بسیار ضروری می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول