اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پتروپارس:

ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی 200 میلیون فوت مکعب افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروپارس از افزایش 200 میلیون فوت مکعبی ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی خبر داد.

ظرفیت تولید گاز فاز یک پارس جنوبی 200 میلیون فوت مکعب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدجواد شمس اظهار داشت: صنعت نفت یکی از گسترده‌ترین صنایع کشور است و تاثیر بالایی بر پیشرفت و رونق اقتصادی ایران اسلامی دارد و مسئولان همواره برای توسعه این صنعت تلاش کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت پتروپارس خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف با بهره‌گیری از توان داخلی از مؤثرترین اقداماتی است که مسئولان به آن توجه دارند.

شمس اذعان داشت: طرح تولید گاز از فاز یک پارس جنوبی با یک سکوی بهره‌برداری هم‌اکنون در حال اجراست که با اجرای کامل این طرح ظرفیت تولید این فاز از 800 میلیون فوت مکعب در روز به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به روند تولید 200 میلیون فوت مکعب گاز در روز اضافه کرد: طرح افزایش تولید روزانه 200 میلیون فوت مکعبی گاز در فاز یک پارس جنوبی در چند مرحله اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته قسمتی از این پروژه اجرایی شد و در سال جاری باید کالاهای خاصی در این پروژه تامین شود که این اجناس تابستان امسال در این فاز نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس بیان داشت: فاز یک پارس جنوبی دارای دو سکوی بهره‌برداری SPD1 و SPD2 است که بر اساس برنامه جدید، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز از یک سکوی این فاز انجام می‌شود و سکوی دیگر این فاز، با شش حلقه چاه تولیدی، به فاز 19 پارس جنوبی واگذار خواهد شد.

شمس اجرای این برنامه را وابسته به حفاری تکمیلی چهار حلقه چاه جدید و ایجاد تغییراتی نسبی در سکوی نخست فاز یک دانست و تصریح کرد: این پروژه در قالب یک توافق‌نامه خرید خدمات فنی به شرکت پتروپارس واگذار شد.

مدیرعامل شرکت پتروپارس ابراز داشت: طرح‌ توسعه‌ فاز یک‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ در بهمن‌ 1376 به‌ شرکت‌ پتروپارس‌ در قالب‌ بیع‌ متقابل‌ واگذار شد و در آبان‌ 1383 به بهره‌برداری‌ رسید.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول