اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ابلاغ آیین­نامه نحوه برگزاری و ساماندهی همایش­های علمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه­ریزی امور پژوهشی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه نحوه برگزاری و ساماندهی همایش­های علمی خبر داد.

ابلاغ آیین­نامه نحوه برگزاری و ساماندهی همایش­های علمی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شریفی مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه­ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری ضمن اعلام خبر ابلاغ آیین­نامه نحوه برگزاری و ساماندهی همایش­های علمی گفت: برگزاری همایش‌های علمی به عنوان جزیی از فرایند مدیریت دانش در عرضه علم و برقراری و تقویت ارتباط میان اعضای علمی جامعه به منظور تبادل اندیشه، یادگیری، ارائه یافته­ها و نظریه­های جدید، نشر و اشاعه جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی و در نهایت رسیدن به خرد جمعی، امری ضروری است.

شریفی همچنین به اهداف و ضرورت‌های تدوین چنین آیین­نامه­ای اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح کیفی و اثربخشی همایش­های علمی به همراه کاهش یا حذف هزینه­های غیر ضروری، ساماندهی و نظام­مند نمودن همایش­ها با تقویت چرخه مدیریت دانش در کشور به منظور هم‌افزایی علمی، تقویت ارتباط دانشگاه و نیازهای جامعه و نمایه­سازی همایش­ها و مقالات آنها در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور تقویت شبکه علمی کشور را از اهداف این آیین­نامه برشمرد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه­ریزی امور پژوهشی گفت: تمامی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی که اقدام به برگزاری همایش­های علمی اعم از کنگره، کنفرانس و سمینار می­کنند، لازم است مشخصات همایش­های علمی و نیز مجموعه مقالات همایش را در پایگاه ISC طبق شیوه­نامه ثبت، پردازش و اشاعه همایش­های علمی و مقالات آن که قبلاً ابلاغ شده است، ارسال و ثبت کنند. 

شریفی در پایان ضمن اشاره به ویژگی­های مثبت ثبت همایش­های علمی در این پایگاه خاطرنشان کرد: ثبت همایش­های علمی در پایگاه ISC باعث ایجاد تجمیع و ساماندهی تمامی همایش­های علمی در سطح کشور می­شود و با ثبت مجموعه مقالات ارائه شده در همایش­ها در این پایگاه، امکان دسترسی و استفاده از مقالات برای همگان فراهم می­‌شود.

بر اساس این گزارش، این آیین­نامه در 8 ماده و 5 تبصره تدوین و تصویب و برای اجرا به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ابلاغ شده است. همچنین نظارت بر حسن اجرای این آیین­نامه برعهده معاونت پژوهش و فناوری وزرات علوم و تحقیقات و فناوری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول