اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی تبلیغات محیطی در کردستان صورت گرفت

تشکیل نخستین کمیته ساماندهی تبلیغات محیطی در کردستان

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان از تشکیل کمیته ساماندهی تبلیغات محیطی استان به منظور ساماندهی ناهنجاری‌ها و معضلات این حوزه خبر داد.

تشکیل نخستین کمیته ساماندهی تبلیغات محیطی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی در  جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مبحث تبلیغات محیطی در شهرها و به ویژه تبلیغات کالاها و خدمات از جمله مواردی است که زمینه‌ساز ناهنجاری‌هایی در سطح شهرهای استان شده و این مهم در سطح کشور نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: در همین راستا و در جلسه 571 شورای فرهنگ عمومی کشور مبحث تبلیغات محیطی کالاها و خدمات و دستورالعمل‌های اجرایی آن به تصویب رسید که در مجموع از 9 ماده مصوب، شش ماده به صورت اجرایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: بر اساس این مصوبه تبلیغ هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد ممنوع بوده و کالاهای داخلی نیز نباید اسامی خارجی داشته باشند.

میمنت‌آبادی افزود: تبلیغ کالای داخلی که با سرمایه‌گذاری بخش خارجی نیز تولید می‌شود باید با نام داخلی باشد و کالاهای خارجی بدون نمونه مشابه داخلی نیز فقط حق استفاده از 20 درصد تبلیغات محیطی را دارند و باید با رسم‌الخط فارسی به تبلیغ بپردازند.

وی افزود: در اماکن عمومی و روی وسایل نقلیه عمومی و همچنین مراکز پرتردد عمومی تبلیغات کالاهای خارجی جایی نخواهد داشت و در این مسیر نیز با هرگونه تبلیغ کالای خارجی که کالاهای داخلی را بی‌ارزش و یا ضعیف نشان دهد، برخورد می‌شود.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان کردستان همچنین از نامگذاری اماکن ورزشی استان بر اساس اولویت نام شهدای ورزشکار استان، مدال‌آوران و نام‌آوران متوفی و همچنین مفاخر و مدال‌آوران ورزشی با شرایط خاص خبر داد.

میمنت‌آبادی در پایان تصریح کرد: بر اساس جلسات متعدد کمیته‌ طرح‌های شورای فرهنگی عمومی استان، کمیته‌ای با عنوان ساماندهی تبلیغات محیطی فعالیت خود را آغاز کرده و این کمیته تمام تلاش خود را برای انجام تبلیغات محیطی متناسب با مضامین دینی و ارزشی جامعه، معرفی مقام شامخ شهدا و بزرگان دینی و مفاخر علمی و ادبی و همچنین تقویت روحیه نشاط در سطح استان به کار خواهد برد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول