اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش رئیس جمهور آمریکا به کشتار کلرادو

اوباما: شلیک تیر "میراث ملی" آمریکایی‌هاست/برای کنترل خشونت تلاش می‌کنم

خبرگزاری فارس: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام سکوت خود را پس از کشتار کلرادو شکسته و خواستار وفاق در خصوص کنترل خشونت‌هایی شده که با اسلحه انجام می‌شوند.

اوباما: شلیک تیر "میراث ملی" آمریکایی‌هاست/برای کنترل خشونت تلاش می‌کنم

به گزارش فارس به نقل از گاردین، در پایان سفری که به "آورورا" در ایالت کلرادو برای دیدار با قربانیان تیراندازی در یک سینما انجام داده بود، رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز داشت که چنین حادثه‌های غم‌باری به شکل روزمره در دیگر شهرهای آمریکا در مقیاسی کوچک‌تر اتفاق می‌افتند.

به گفته اوباما، تعداد کشته‌های تیراندازی در سینما در کلرادو معادل نیمی از جوانانی است که روزانه در آمریکا در اثر این دست خشونت‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزوده است که وی با فعالان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، فعالان مذهبی و مدنی همکاری می‌کند تا وفاقی را در خصوص کاهش خشونت‌ها ایجاد کند.

مساله کنترل سلاح در آمریکا آن‌هم در سال انتخابات، مساله حساسی به شمار می‌رود لذا اوباما مواظب است سخنی از جمع‌آوری سلاح از دست مردم نگوید تا دارندگان سلاح به رقیب جمهوری‌خواه او نپیوندند.

وی به همین خاطر وفاداری خود را به الحاقیه دوم قانون اساسی آمریکا که حق حمل سلاح را به رسمیت شناخته است، ابراز داشت.

اوباما اذعان کرده است که تیراندازی کردن در آمریکا یک میراث ملی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است اما برخی سلاح‌ها باید در دست سربازان باشد و نه جنایت‌کاران!

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول