اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد هرمزگان خبر داد

اجرای طرح شفا با هدف حمایت از بیماران صعب‌العلاج در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت اداره‌کل کمیته امداد هرمزگان از اجرای "طرح شفا" در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در این استان خبر داد.

اجرای طرح شفا با هدف حمایت از بیماران صعب‌العلاج در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محمد اکرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه تحت حمایت قرار گرفتن افراد نیازمند در کمیته امداد گفت: از بدو تحویل درخواست تا زمان برقراری کد و زیر پوشش قرار گرفتن فرد، کمتر از یک ماه زمان صرف می‌شود مگر در موارد خاص که بستگی به استعلام از برخی مراجع و مراکز بیمه‌ای نظیر بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح دارد که به سیستم جامع متصل نیست.

وی با تشریح طرح‌های کمیته امداد در طول سال از اجرای طرح مفتاح‌الجنه با هدف دلجویی از خانواده‌های تحت پوشش و ایجاد رابطه مسئولان و افراد متمکن و خیران با آنها یاد کرد و ادامه داد: طرح اکرام برای جذب حامی برای ایتام نیازمند از دیگر طرح‌های کمیته امداد است که تاکید بر اجرای آن در ماه مبارک رمضان است.

اکرامی با بیان اینکه تعداد 13 هزار یتیم در هرمزگان دارای حامی هستند افزود: از آنجایی که در برخی موارد مقدار پرداختی‌ها توسط حامیان به اندازه‌ای نیست که کفاف نیازهای این ایتام باشد به دنبال آن هستیم که افراد بیشتری در قالب حامی جذب شود.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان 11 هزار حامی وجود دارد که حتی برخی از این افراد بیش از یک یتیم را تحت حمایت خود دارند، اظهار داشت: طرح کوثر برای تامین جهیزیه دختران در شرف ازدواج و طرح محسنین برای حمایت از فرزندان طلاق ناشی از اعتیاد، متارکه و بد سرپرستی از دیگر طرح‌های کمیته امداد است که در طول سال و با همکاری افراد خیر برگزار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد هرمزگان در ادامه از اجرای طرح شفا در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای جذب حامی برای کمک به افرادی که دارای بیماری‌های صعب العلاج و خاص هستند در هرمزگان از دهم ماه مبارک رمضان آغاز و در طول سال نیز ادامه دارد.

اکرامی اظهار داشت: مردم در طول ماه رمضان با مراجعه به پایگاه‌های کمیته امداد و در دیگر ماه‌ها با حضور در ادارات کمیته امداد سراسر استان در این طرح مشارکت و حمایت مادی و معنوی خود را از تعدادی از بیماران هموفیلی، سرطانی، کلیوی و HIV را تقبل کنند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان‌های حمایتی هیچ گاه بدون همراهی و مشارکت مردمی قادر به تامین نیازهای افراد بی بضاعت نیستند افزود: بیماران صعب العلاج و خاص علاوه بر مشکلات در تامین هزینه‌های درمانی در زمینه تغذیه و تامین غذای مناسب نیز با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه مدیریت فرهنگی، از آموزش خانواده، آموزش احکام، برگزاری مراسمات مذهبی به عنوان برنامه‌هایی در راستای آموزش خانواده مددجویان نام برد و افزود: ارائه آموزش در زمینه بهداشت محیط و بهداشت روان از دیگر برنامه‌های ویژه خانواده‌های مددجویان است.

اکرامی افزود: حوزه معاونت حمایت و سلامت در تمام حوزه‌های کمیته امداد مشارکت 90 درصدی دارد و پرسنل این حوزه از همه توان خود در این زمینه استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص علت عقب افتادگی مستمری مددجویان با تایید این مطلب گفت: هم اکنون ماه‌های فروردین و اردیبهشت به همراه عیدی مددجویان به حساب آنها واریز شده و مستمری خردادماه نیز در آستانه واریز شدن است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد هرمزگان علت وصول نشدن مستمری مددجویان را ناشی از نرسیدن بودجه به دولت عنوان کرد و ابراز داشت: به محض این که هزینه‌ها به حساب مرکز واریز شود روز بعد در حساب امداد استان و در نهایت چند روز بعد به حساب مددجو واریز می‌شود.

وی با بیان این که در هرمزگان 50 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات حمایتی استفاده می‌کنند اظهار داشت: با توجه به تغییر مبلغ مستمری در سال گذشته نسبت به سال 89 امسال نیز به طور قطع افزایش خواهد داشت ولی هنوز میزان آن مشخص نیست.

اکرامی با تشریح برنامه‌های حمایتی امداد، از اضافه شدن کد حمایتی 62 به وظایف امداد خبر داد و افزود: این طرح ویژه خانواده‌های بی‌سرپرست، بد سرپرست و خانواده‌های زندانیان است.

وی افزود:با اجرای این طرح خانواده‌های مذکور ساکن مناطق شهری با کد 62 برای بازنشستگی تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول